Sezon cu mari probleme, in turism. Curg plangerile la OPC

Avioane anulate ca sa nu zboare mai mult goale, agentii care s-au inchis peste noapte, turisti care au ajuns sa regrete clipa in care au decis sa plece in vacanta.



Nu vorbim de rea vointa, ci pur si simplu de un an dificil", spun cei din domeniu.

Asa cum au apreciat la inceputul sezonului cei din domeniu, numarul charterelor aproape ca s-a redus la jumatate fata de aceeasi perioada a anului trecut. Era de asteptat ca cei care pleaca in concediu sa fie mult mai putini vara aceasta, vara unui an de criza. Insa avem si mai multe vacante ratate, deci si sesizari la Oficiul pentru Protectia Consumatorului.

In Capitala, numarul plangerilor legate de conditii proaste sau nerespetarea contractelor a ajuns la 40, de la inceputul verii. Inspectorii insa sunt siguri ca atunci cand marea majoritate a turistilor se vor intoarce in tara, biroul de reclamatii va fi luat cu asalt.

In iunie, un cuplu din Vaslui a hotarat sa plece in luna de miere in Grecia. Au gasit oferta pe internet, dar pentru ca tour operatorul care vindea vacantele era in Capitala, oamenii au fost trimisi sa achite cei 300 de euro la o agentie partenera din orasul lor. In ziua plecarii, cei de la Bucuresti le-au spus ca nu exista rezervare pe numele lor. Asa ca nu au ce cauta in autocar.

Singurele doua optiuni oferite: ori sa se intoarca acasa si sa isi recupereze banii de la agentia din Vaslui sau sa mai plateasca odata sejurul........


Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Starbucks atacã piaţa din India



























Lanţul american de cafenele Starbucks este interesat să îşi extindă activitatea şi pe piaţa din India, în următorii doi ani, pe motiv că multe companii americane se îndreaptă cu operaţiunile către această ţară, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, potrivit planetretail.net. La nivel local, Starbucks a inaugurat luna aceasta a şaptea unitate, la Timişoara, iar în lunile următoare va deschide a opta cafenea în Bucureşti.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.standart.ro

Peste 850.000 de euro, valoarea ofertei câştigătoare pentru “Turist în România”

Companiile partenere Best Advertising&Consult şi Optimedia au câştigat licitaţia organizată de Ministerul Turismului (MT) pentru realizarea campaniei “Turist în România”, valoarea totală a ofertei câştigătoare fiind de 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 de euro, fără TVA şi fără taxă de cinema, se arată într-un comunicat al MT.

Mareste poza Elena UdreaSpoturile de 30 secunde vor fi difuzate pe canalele de televiziune Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3. “Ministerul Turismului a finalizat evaluarea ofertelor depuse în data de 20 iulie 2009, în cadrul licitaţiei deschise pentru achiziţia serviciilor de realizare a campaniei interne “Turist în România”.

În urma analizei, comisia de evaluare a stabilit că oferta câştigătoare este cea a asocierii dintre SC Best Advertising&Consult SRL şi SC Optimedia SRL. (...) Posturile pe care va fi realizată promovarea internă a destinaţiilor turistice româneşti sunt Pro TV - primul post de televiziune naţional generalist, Realitatea TV şi Antena 3 - primele două posturi de ştiri, conform măsurătorilor de audienţă realizate de GfK în perioada 01-31 mai 2009”, conform anunţului trimis de MT.

Clasamentul ofertanţilor a fost realizat prin aplicarea algoritmului de calcul prevăzut în caietul de sarcini aferent achiziţiei. Aşadar, câştigătorul a prezentat cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic în ceea ce priveşte costul pe punctul de audienţă (CPP), cu o valoare ponderată de 435,05 lei (faţă de celelalte oferte, care se situau la 789 lei, 809,8 lei, 726,4 lei şi respectiv 676,6 lei). Ministerul Turismului va parcurge, în zilele următoare, etapele legale pentru încheierea contractului de achiziţie publică.

La licitaţia organizată de Ministerul Turismului au participat cinci agenţii sau asocieri de agenţii - Media Today, Media Investment, asocierea Media One - Diadikasia Business Consultans, Best Advertising - Optimedia şi agenţia Ars Advertising.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.standart.ro

Managerul La Mama şi Cafepedia Catalin Mahu a realizat în S1 un sfert din investiţiile pentru 2009

Mareste poza Cafepedia
Omul de afaceri Cătălin Mahu, care deţine lanţurile de restaurante La Mama şi cafenele Cafepedia, a deschis în primele şase luni o singură cafenea, ceea ce reprezintă mai puţin de un sfert din investiţiile anunţate pentru 2009: două cafenele şi patru restaurante.

Compania Trotter Restaurant, prin care Mahu operează pe piaţă, a înregistrat o cifră de afaceri de circa 16 milioane de lei (3,8 milioane de euro) în primul semestru al acestui an, situându-se la acelaşi nivel cu rezultatul raportat în perioada similară a anului anterior în lei, dar înregistrând o scădere de 16% în euro, din cauza fluctuaţiei cursului valutar.

“Sunt mulţumit de rezultat, în condiţiile actuale ale pieţei. Din păcate, nu vom putea să finalizăm planurile de extindere anunţate la începutul anului, respectiv deschiderea a încă două cafenele şi patru restaurante, pentru că deja suntem la jumătatea anului şi astăzi abia deschidem cafeneaua de la Iaşi”, a declarat pentru Business Standard Cătălin Mahu, proprietarul reţelei de restaurante şi cafenele. Investiţia în cafeneaua ce va fi inaugurată la Iaşi se ridică la 120.000 de euro.

Potrivit acestuia, până când nivelul chiriilor din Capitală nu va reveni la normal, ritmul investiţiilor va fi unul lent. “Este, practic, imposibil să ai un business profitabil când plăteşti o chirie de 10.000 de euro”, a explicat Mahu. Pentru următorul semestru, omul de afaceri se va concentra pe deschiderea unor noi restaurante La Mama.

“Vrem să ne extindem atât în Bucureşti, cât şi în provincie. Problema în Bucureşti este că spaţiile au chirii foarte mari, iar în provincie, problemele majore sunt puterea de cumpărare scăzută a consumatorilor şi găsirea personalului calificat”, a afirmat proprietarul La Mama.
În primul trimestru al anului, Trotter Restaurant a raportat o cifra de afaceri de 8,5 milioane de lei, în stagnare faţă de 2008. În prezent, lanţul Cafepedia numără patru locaţii, trei în Bucureşti şi una în Cluj.

Cifra de afaceri înregistrată la nivelul anului 2008 de către cele două branduri, La Mama şi Cafepedia, a fost de aproximativ nouă milioane de euro. Piaţa autohtonă a cafenelelor este dominată de lanţul Turabo, controlat de omul de afaceri Tudor Niculescu, iar din punctul de vedere al restaurantelor, principalul competitor La Mama este reţeaua City Grill, deţinută de Dragoş Petrescu.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.standart.ro

British Airways, pierderi de 175 mil. dolari in primul trimestru fiscal

British Airways Plc, a treia companie aeriana din Europa, a raportat pierderi pentru primul trimestru fiscal, in contextul in care recesiunea a afectat grav cererea pentru calatoriile cu avionul, scrie Bloomberg.

British Airways, pierderi de 175 mil. dolari in primul trimestru fiscal

Pierderile nete s-au ridicat la 106 milioane lire sterline (175 milioane dolari), in intervalul de trei luni incheiat in 30 iunie, comparativ cu un profit de 27 milioane lire sterline, cu un an inainte. Analistii mizau pe pierderi de 95 milioane lire sterline, informeaza NewsIn.

Vanzarile au scazut cu 12%, la 1,98 miliarde lire sterline. Traficul de pasageri a scazut cu 3,8%. International Air Transport Association estimeaza pierderi de 9 miliarde dolari pentru companiile aeriene, in 2009.

British Airways vrea sa obtina lichiditati de 600 milioane lire sterline (982 milioane dolari), in contextul in care scaderea veniturilor afecteaza rezervele companiei.

De asemenea, angajatii companiei aeriene au respins in masa propunerile conducerii, ce prevedeau mii de disponibilizari si inghetarea salariilor, pentru a face fata situatiei financiare dificile.

Compania fixase data de 30 iunie pentru incheierea unui acord asupra inghetarilor salariale si asupra celor 3.700 disponibilizari pe care le viza, dupa cele 2.500 de concedieri efectuate dupa iunie 2008.

Sindicatele au reprosat companiei, printre altele, ca a cerut ca 6.940 din cei 40.000 de angajati sa accepte voluntar reduceri salariale, reducerea programului de lucru sau concedii fara plata, 800 de persoane acceptand sa lucreze gratuit pentru perioade de pana la o luna.

BA a avut pierderi nete anuale de 375 milioane lire sterline (595 milioane dolari) in anul fiscal incheiat pe 31 martie, fata de un profit de 712 milioane lire sterline, anul trecut.

Parteneri : Cazare Brasov

Sursa : www.wall-street.ro

Strategia Marriott pe timp de criza: Preluarea de hoteluri de la competitori

marriott,extindere


Lantul international Marriott planuieste ca in perioada crizei sa se extinda prin preluarea de hoteluri de la competitorii care au probleme in aceasta periaoda, relateaza presa internationala.

"Avem resursele necesare pentru a deveni proprietari ai altor hoteluri", a declarat Carl Berquist, CFO al lantului.

Marriott, proprietar al 45 de hoteluri din cele 3.000 care ii poarta numele, se astepata ca in urma achizitiilor, sa castige cota de piata in timpul recesiunii globale.

Lantul international are in plan sa-si adauge, la cele 577.000 de camere existente in portofoliu, inca 110.000 de camere noi, din care 30.000 anul acesta.

In prima jumatate a anului in curs, tranzactiile cu hoteluri au scazut cu 78% la nivel global, pana la 3,57 miliarde euro, comparativ cu perioada similara din 2008.

Lantul hotelier Marriott International a raportat o scadere de 76% a profitului net in al doilea trimestru, la 37 mil. dolari (26 mil. euro), ca urmare a scaderii cererii pentru cazare.

Parteneri : Cazare Brasov

Sursa : www.dailybusiness.ro

Plecati spre mare? Politistii ar putea sa va redirectioneze pe alte rute

Se anunta un nou week-end aglomerat pe litoral, unde hotelurile sunt ocupate 100%. Primele semne au aparut inca din zori, cand, pe Autostrada Soarelui, s-a circulat greu.



Politistii au decis sa-i redirectioneze pe unii dintre soferi pe o ruta alternativa.

O parte dintre masini au fost obligate sa iasa de pe autostrada la nodul rutier Drajna, apoi sa mearga spre Slobozia. De aici, au mers prin Harsova si asa au ajuns la Constanta. Ceilalti au continuat pe drumul obisnuit.............

Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Incredibil :Cele mai impresionante peisaje din lume.

Jokulsarlon, Islanda Jokulsarlon, Islanda

Acesta laguna gazduieste formatiuni de gheata incredibile, atat de curbate incat par sa fi fost valuri, inghetate instantaneu si apoi finisate pana cand au dobandit un luciu albastru, discret.

Laguna se afla la granita dintre mare si zona cu cei mai mari ghetari ai Europei iar, ca rezultat, bucati de gheata se desprind mereu, alunecand pe mare.

Asadar, peisajul se shimba continuu, surprinzanddu-i pe cei care aleg sa reviziteze zona.
Jokulsarlon, Islanda Jokulsarlon, Islanda














Canionul Bryce, Statele Unite


Bryce Canyon nu este un canion propriu-zis, ci partea de est a Platoului Paunsaguant. Dupa ce ajungeti insa in zona, acest detaliu devine nesemnificativ.

Peisajele uluitoare se caracterizeaza prin nenumarate “sageti” de piatra rosie, cioplite de vant si apa in milioane de ani.

Datorita cerului extrem de intunecat noaptea si a lipsei totale a poluarii, canionul este o adevarata Mecca pentru astronomii, care organizeaza aici intalniri de cercetare in perioada verii.

Canionul Bryce, Statele Unite















Flaming Cliffs, Desertul Gobi, Mongolia

Aceasta zona desertica si fierbinte, a fost numita Flaming Cliffs (Stanci in Flacari) de catre paleontologul Roy Chapman Andrews, datorita culorii sangerii a stancilor.

Omul de stiinta este de asemenea faimos datorita faptului ca a descoperit un ou de dinosaur in aceasta zona, in anul 1920.

Fiind un ecosistem ostil, format doar din soare, piatra si nisip, este usor sa ne imaginam si in ziua de azi dinozaurii plimbandu-se prin aceasta regiune.

Flaming Cliffs, Desertul Gobi, Mongolia















Chott El-Jarid, Tunisia

Unul dintre cele mai intinse lacuri sarate din lume, Chott El-Jarid este de asemenea un fenomen rar in lume, fiind un lac terminal, al carui apa nu ajung niciodata in mare.

In schimb, din cauza ploilor rare si a temperaturilor extrem de ridicate, pe timul verii, apa lacului se evapora complet lasand o suprafata imensa acoperita cu sare.

De asemenea, este cunoscut faptul ca, in perioada cand apa se evapora, vizitatorii veniti sa viziteze acest peisaj unic, pot fi “vrajiti”, astfel incat sa traiasca un adevarat miraj visual, numit “fata morgana”.

Asadar, in fata vizitatorilor apar tot felul de figure, de la castele pana la persoane.

Chott El-Jarid, Tunisia















Perito Moreno Glacier, Argentina

Situat in Muntii Anzi, la granita Argentinei cu Chile, Parcul National Los Glaciares face parte din patrimoniul UNESCO de mai bine de treizeci de ani.

Parcul se remarca prin ghetarii sai, cel mai cunoscut dintre acestia fiind Perito Moreno, faimos datorita miscarii sale ciclice, care il face sa avanseze si sa se retraga alternativ.

Asadar, ca parte a acestui proces, forma ghetarului este modelata mereu si, de asemenea, se produc mici avalanse de gheata, care pornesc din varful sau.

Perito Moreno Glacier, Argentina















Pentru a putea vedea pozele slideshow apasa AICI


Parteneri : Cazare Brasov

Sursa : www.wall-street.ro

Difuzarea spoturilor Ministerului Turismului, inca sub semnul intrebarii

Campania "Turist in Romania", care ar fi trebuit sa fie demarata sambata, este periclitata de neintelegerile dintre agentiile de media si posturile TV anuntate a difuza spoturile, conform declaratiilor facute pentru NewsIn de Marian Strachinescu, manager Best Advertising, precizeaza NewsIn.


"Ne-am intalnit astazi cu reprezentantii posturilor, dar daca ei nu sunt de acord, nu avem ce face", spune Strachinescu, recunoscand ca preturile pe care agentiile le-au oferit sunt, intr-adevar, mult mai mici decat cele pe piata.

"Niciunul dintre participanti nu are preturile corecte de pe piata. (...) toate agentiile s-au dus la licitatie cu preturi mult mai mici si daca noi nu dam campania, atunci nu o da nimeni. O sa vedeti ca niciunul dintre cei cinci n-o s-o poata face", sustine acesta.

Pe de alta parte, reprezentantii PRO TV si Realitatea TV au comunicat agentiei NewsIn ca au fost contactati de catre Best Advertising-Optimedia, dar ca nu au solutionat diferendul cauzat, in principal, de tarifele oferite de agentii.

"Am vorbit cu colegii mei de la vanzari, ei nu s-au intalnit cu Best Advertising, s-au intalnit cu Optimedia si momentan nu au ajuns la nicio concluzie in urma discutiilor. Probabil va mai exista vreo intalnire. Noi ne-am intalnit cu Optimedia, nu cu domnul Strachinescu", a declarat responsabilul PR Maria Apostol, de la PRO TV.

"Noi ramanem pe aceasi pozitie pe care v-am declarat-o ieri, ca pretul este ridicol de mic pentru PRO TV", a adaugat Apostol.

In ceea ce priveste Realitatea TV, reprezentantii postului nu au avut nicio intrevedere cu Best Advertising-Optimedia si, prin urmare, postul isi mentine decizia de a nu difuza spoturile, la tarifele anuntate.

Din declaratiile lui Marian Strachinescu, Ministerul Tursimului nu a discutat cu agentiile de media care au castigat licitatiile.

"Momentan nu s-a incheiat niciun contract cu Ministerul Turismului", spune Strachinescu, care admite ca, daca nu ajunge la un consens cu cele trei canale TV, consortiul pe care il reprezinta ar putea pierde 20.000 de euro, echivalentul garantiei de participare.

Pe de alta parte, Luminita Kohalmi, purtatorul de cuvant al MT, a declarat, pentru NewsIn, ca data de incepere a campaniei poate fi decalata: "Nu e nicio problema daca demaram mai tarziu. Noi platim la punct la audienta".

MT a precizat, miercuri, intr-un comunicat, ca, in situatia in care o companie nu respecta obligatiile asumate prin contract, autoritatea contractanta executa garantia de buna executie, care, in acest caz, reprezinta 10% din valoarea contractului si poate cere in instanta despagubiri pentru prejudiciul cauzat.

SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL, in parteneriat, au castigat licitatia organizata de Ministerul Turismului (MT) pentru realizarea campaniei "Turist in Romania". Ministerul Turismului a anuntat, marti, ca spoturile de 30 de secunde vor fi difuzate pe Pro TV, Realitatea TV si Antena 3.

La licitatie au participat cinci agentii de media: Best Advertising si Optimedia, in parteneriat, Media One, Media Investment, Ars Advertising si Media Today.

Valoarea totala a ofertei castigatoare se ridica la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fara TVA si fara taxa de cinema.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

Reguli Noi pe litoralul Romanesc: "Nu e voie cu cearsaful intre sezlonguri!

Turistii care merg in Mamaia si indraznesc sa-si aseze cearsaful sau prosopul intr-o zona a plajei in care se inchiriaza sezlonguri sunt anuntati de agentii de paza ca "nu e bine ce fac" si chiar ca exista o lege care le interzice acest lucru.



Au patit-o doi turisti din Galati, care au fost alungati cu injuraturi. Asta desi, sustin oamenii, ar fi vorba de o plaja publica. Iar panourile nu precizeaza faptul ca turistii nu au voie sa stea pe cearsafurile proprii, ci interzic amplasarea altor sezlonguri sau umbrele.

Filmarea, trimisa de un utilizator www.stirileprotv.ro dovedeste ca aceasta practica este ceva curent in statiunea Mamaia.

Totusi, turistii ar trebui sa ia in calcul si alte aspecte: cea mai mare parte a plajelor a ramas la cei care au licitat pentru ele. Acestia pot actiona ca veritabili proprietari, pe o perioada determinata de timp, insa. Adica, pot face propriile reguli, cata vreme au un contract valabil.

Exista, apoi, o a doua categorie: plajele nelicitate, dobandite de hotelieri. Si acestia, la randul lor, pot actiona ca proprietari.

In fine, a treia categorie o reprezinta plajele comunale. Indiferent de statutul respectivei fasii de nisip, insa, comportamentul agentilor de paza este de condamnat.................

Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

18.000 de tone de Alge au fost stranse de pe litoral.

Cum a apus soarele si s-a golit plaja, pe malul marii si-au facut loc utilajele de la Directia Apelor Dobrogea Litoral! Zeci de tone de alge au fost adunate joi noapte din statiunile de pe litoral.



Daca in anii trecuti cele mai multe alge erau stranse din sudul litoralului, acum Mamaia ocupa un loc fruntas in clasamentul statiunilor napadite de aceste plante acvatice.

Numai in aceasta vara, lucratorii de la Directia Apelor Romane Dobrogea au adunat din Mamaia 6.000 de tone de alge.

Invazia algelor pe litoralul romanesc le-a dat mari batai de cap atat autoritatilor, cat si turistilor care au venit sa isi petreaca vacanta la mare. Turistii spun ca nu de ales. Au platit sejurul, asa ca bat plajele dintr-un capat in altul, pana gasesc o portiune unde sa se poata scalda fara sa se incurce in valurile de alge...........

Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Au platit pentru o vacanta in Turcia, dar vor sta acasa!

Opt bucuresteni care si-au achitat integral biletele pentru Turcia au descoperit ca agentia de turism a intrat in faliment, iar patronul a disparut. Disperati, au facut plangere la OPC, in speranta ca isi vor recupera paguba pana la Craciun.



Oamenii spun ca si-au achitat vacanta inca din luna martie. De atunci au asteptat si iar au asteptat sa vina caldura si sa se odihneasca intr-un hotel de 5 stele din Turcia. Fiecare a platit pentru acest sejur cate 700 de euro. In urma cu putin timp insa au primit vestea ca la sediul agentiei de turism a aparut un lacat.

Reprezentantii agentiei admit ca au intrat in procedura de faliment, dar promit sa faca tot posibilul sa le restituie banii clientilor.....................

Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Blue Air a lansat cursele din iarna 2009-2010 spre 16 destinatii

Compania de smart flying, Blue Air, a lansat cursele din iarna 2009-2010 spre 16 destinatii, iar orarul de iarna va incepe pe data de 25 Octombrie 2009 si va lua sfarsit pe 27 martie 2010, a anuntat joi compania, precizeaza NewsIn.


Potrivit reprezentantilor companiei, clientii Blue Air pot deja achizitiona bilete pentru cursele din iarna 2009-2010.

Primele destinatii disponibile sunt Roma, Milano, Lyon, Bruxelles, Barcelona, Madrid, Valencia, Larnaca, Salonic, Paphos, Malaga, Londra (Stansted), Paris, Lisabona, Bologna si Verona.

"Orarul de iarna Blue Air a fost elaborat luand in primul rand in calcul cele mai solicitate destinatii de catre pasagerii nostri pentru aceasta iarna, in vederea asigurarii unor vacante intocmai pe placul lor si care sa solicite bugete reduse.

In acest moment clientii Blue Air isi pot achizitiona atat bilete pentru perioada verii, cat si pentru sezonul rece. Noi cautam in continuare solutii smart de a interconecta cat mai multe destinatii care sa corespunda exigentelor pasagerilor nostri, fie ca este vorba despre destinatii de business ori de vacanta", declara directorul general al companiei Blue Air, Adrian Ionascu.

Blue Air, singura companie de smart flying cu capital 100% privat romanesc. Compania este autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere si transporturi cargo.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

harta brasov


View Larger Map

Hotelurile de 5 stele din Capitala resimt mai putin criza


Evenimentele si petrecerile, mana cereasca pentru unitatile de lux Hotelurile de 5 stele din Bucuresti nu resimt efec­tele crizei precum unitatile de pe litoral de exemplu, care ating un grad mai mare de ocupare abia la sfarsit de saptamana. Astfel, gradul de ocupare al unor hoteluri de lux din Bucuresti precum JW Marriott Bucharest a scazut cu pana la 10% fata de anul trecut, pe cand unitati tip „boutique“ precum Carol Parc Hotel raporteaza cresteri de 15%. Daca pe segmentul corporate cererea a scazut simtitor, nu acelasi lucru se intampla cu eveni­men­tele si petrecerile orga­nizate de unitatile cu staif.

„Gradul de ocupare a hotelului JW Marriott Bucharest Grand Ho­tel a scazut cu apro­ximativ 14% in primele sase luni ale anului 2009, com­parativ cu aceeasi perioada a anului trecut“, declara Meda Vasiliu, direc­torul de marketing si vanzari al unitatii de cinci stele. Aceasta a tinut sa aminteasca faptul ca, daca se ia in considerare organizarea summitului NATO in 2008 la Bucuresti, „sca­derea reala a gradului de ocupare este in jur de 10% in semestrul I 2009 fata de perioada similara a anului trecut“. Ce va urma in acest an? „Estimarile nu sunt din cele mai optimiste, dar cautam tot felul de alternative pentru a creste gradul de ocupare si pentru a mentine calitatea serviciilor“, spune directorul JW Marriott Bucharest Grand Hotel. In aceste conditii, capata o insemnatate tot mai mare metodele de fidelizare a clientilor, care con­stau in principal in programe de lo­ialitate, fie pentru clientii din Ro­mania - Marriott Exclusive - fie pentru cei din toata lumea care folosesc serviciile lantului, de cazare si orga­nizare de evenimente - precum Mar­riott Rewards/Rewarding Events. „Dar cea mai buna metoda de fidelizare este mentinerea calitatii la standar­dele cu care clientul a fost obisnuit; atunci el va reveni cu siguranta“, con­cluzioneaza Meda Vasiliu.


Radisson SAS mizeaza pe promotii si noi atractii


Adrian Adam, director de vanzari si marketing la Radisson SAS Hotel, declara ca se observa o scadere a numarului de rezervari individuale, a numarului de solicitari pentru eveni­mente de firma si pentru petreceri, fara a oferi cifre concrete, pe motiv ca societatea-mama este cotata la Bursa din Stockholm. Pe de alta parte, spune Adrian Adam, numarul nuntilor si al botezurilor este in crestere, iar bu­getele alocate sunt in continuare con­siderabile. Pentru stimularea vanzarilor si mentinerea clientilor fideli, Radisson SAS a ales derularea „foarte multor activitati si promotii, astfel incat clientii care aleg destul de des unitatea de pe Calea Victoriei sa aiba parte in permanenta de noi atractii. „Peste vara am mutat «sunday brunch»-ul in curte, la piscina, si oferim pe langa bufetul somptuos, muzica live si accesul la piscina exte­rioara si la jacuzziul exterior, cel mai mare din Europa. Promotii spe­ciale sunt si la restau­rantele de lux ale loca­tiei, incepand cu bucataria mole­cu­lara si pana la produsele din animale exotice.

Carol Parc Hotel: crestere de doua cifre a numarului de clienti


Silvia Schlie Petre, proprietarul hotelului Carol Parc Hotel, declara ca gradul mediu de ocupare al unitatii sale a fost in primele sase luni ale anului de 24,85%, in crestere cu apro­ximativ 15% fata de anul trecut. „Pu­tem insa afirma ca ne asteptam la o crestere mai mare“, mai spune pro­prietarul Carol Parc Hotel. Care sunt motoarele acestei cresteri? A crescut cererea, spune Silvia Schlie Petre, atat pe segmentele de rezervari, eveni­mente si petreceri, criza determinand si o schimbare de abordare a mana­gementului Carol Parc Hotel. „Stra­tegia noastra in privinta evenimen­telor s-a schimbat drastic. Drept urmare, am crescut numarul eve­nimentelor, care aduc in acest mo­ment aproximativ 50% din veniturile hotelului. „Cu petrecerile suntem inca foarte retinuti, fiind un hotel mic cu o reputatie de a fi un loc discret si linistit. Nu am dori sa riscam acest atu“, mai declara proprietarul Carol Parc Hotel. Cat despre metodele de fidelizare, s-a mizat pe trei aspecte. Este vorba de fidelizarea si atragerea clientilor prin membership la Club Prestige a Carol Parc Hotel, pachete speciale care pun in valoare punctele forte ale hotelului (discret, romantic, sic, exclusiv) si colaborarea cu parte­neri strategici care au un mesaj ase­manator cu cel al hotelului, mai infor­meaza proprie­tarul Carol Parc Hotel.

Crowne Plaza: grad mediu de ocupare de 60%


Simona Ritter, director de vanzari si marketing Crowne Plaza, declara ca, in primul semestru al anului in curs, gradul mediu de ocupare al unitatii a fost de 60%, estimarile pentru tot anul 2009 vizand atingerea unui nivel de 58%. Daca diminuarea bugetelor de travel ale companiilor „nu reprezinta o su­ferinta pe termen lung“, rezervarile si evenimentele continua sa sustina vanzarile Crowne Plaza. Pe langa in­vestitiile in renovarea integrala a camerelor si a salilor de conferinta, Crowne Plaza vine in intampinarea clientilor cu oferte promotionale pri­vind cazarea si pachetele de confe­rinta, cat si cu alte proiecte care vizeaza clubul de relaxare al unitatii. La acestea se adauga locatia intr-un cadru verde personalizat, departe de zgomotul orasului.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Financiarul

Ministrul Turismului Elena Udrea, dezamagita de reactia televiziunilor.

MT a anuntat, miercuri, ca este regretabil ca mai multe televiziuni din Romania sustin ca nu vor difuza, "pentru un pret atat de mic", spoturile de promovare pe plan intern a destinatiilor romanesti, dupa ce, in ultima luna, au criticat ministerul pe tema costurilor de promovare a turismului romanesc, informeaza NewsIn.


"Cu privire la licitatia deschisa pentru achizitia serviciilor de realizare a campaniei interne "Turist in Romania", criteriul de atribuire a fost pretul cel mai mic pe punctul de audienta (CPP), in conditiile respectarii celorlalte prevederi din caietul de sarcini.

La licitatie nu au participat televiziuni, ci agentii de publicitate, care se angajau sa asigure difuzare spoturilor pe posturile de televiziune, la pretul ofertat", se arata in comunicatul Ministerului Turismului (MT).

Ministerul precizeaza ca dupa ce a constatat ca oferta asocierii SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL, prima clasata dupa evaluarea ofertelor depuse, este mai mica decat a urmatorului clasat cu peste 35%, MT a solicitat clarificari. Astfel, asocierea a reconfirmat oferta initiala si a asigurat ca poate executa contractul, in conditiile din oferta.

"Conform OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea contractanta este obligata sa declare castigator al licitatiei ofertantul cu pretul cel mai mic.

Astfel, Ministerul Turismului a declarat castigatoare asocierea SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL, urmand sa semneze contractul dupa expirarea termenului legal de depunere a eventualelor contestatii", potrivit comunicatului ministerului.

MT precizeaza ca in situatia in care o companie nu respecta obligatiile asumate prin contract, autoritatea contractanta executa garantia de buna executie, care, in acest caz, reprezinta 10% din valoarea contractului, si poate cere in instanta despagubiri pentru prejudiciul cauzat.

Reprezentantii posturilor PRO TV si Realitatea TV au anuntat, miercuri, ca nu vor difuza campania "Turist in Romania", considerand ca pretul oferit de agentiile Best Advertising si Optimedia, castigatoarele licitatiei de la Ministerul Turismului, este prea mic.

In plus, reprezentantii Realitatea TV si PRO TV sustin ca nu au fost contactati in prealabil, dar ca, vazand, ulterior, preturile comunicate de minister printr-un comunicat, decizia este aceea de a nu difuza spoturile.

Reprezentantii agentiei CLIR Media, cea care gestioneaza spatiul publicitar pentru Antena 3, nu au facut, deocamdata, precizari in legatura cu difuzarea campaniei.

Potrivit unui comunicat de marti transmis de Ministerul Turismului, asocierea dintre SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL a castigat licitatia organizata de MT pentru realizarea campaniei "Turist in Romania", spoturile de 30 de secunde urmand sa fie difuzate pe Pro TV - primul post de televiziune national generalist, Realitatea TV si Antena 3 - primele doua posturi de stiri, conform masuratorilor de audienta realizate de GFK in perioada 01-31 mai 2009.

De asemenea, valoarea totala a ofertei castigatoare se ridica la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fara TVA si fara taxa de cinema.

Campania "Turist in Romania"
se va derula in perioada august-decembrie 2009 si are drept scop cresterea numarului de romani care aleg sa-si petreaca vacanta in tara.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

Realitatea TV si PRO TV , nemultumite de tarifele pentru "Turist in Romania"

PRO TV si Realitatea TV nu vor difuza campania "Turist in Romania", considerand ca pretul oferit de agentiile Best Advertising si Optimedia, castigatoarele licitatiei de la Ministerul Turismului, este prea mic, au declarat, pentru NewsIn, reprezentantii celor doua posturi de televiziune.


In plus, reprezentantii Realitatea TV si PRO TV sustin ca nu au fost contactati in prealabil, dar ca, vazand, ulterior, preturile comunicate de minister printr-un comunicat, decizia este aceea de a nu difuza spoturile.

"Asa cum au fost comunicate preturile de minister, pentru care noi nu am fost consultati, Realitatea TV nu va difuza campania", spune Sorin Enache, director general Realitatea-Catavencu.

In plus, mentioneaza Enache, practica este aceea ca televiziunile sa fie consultate de agentiile de media care intra in cursa, inainte ca licitatia (pitch-ul) sa aiba loc.

"Este pentru prima oara, din cate stiu eu, cand niciuna dintre agentiile implicate, nu au cerut oferte. E ca si cum ar fi licitat ceva de la mine din casa, fara sa ma intrebe daca si cu cat vreau sa-l vand", adauga Enache.

Nici PRO TV nu a fost consultat inainte de licitatie, conform responsabilului PR Maria Apostol: "Nu a venit nimeni sa ne ceara niciun pret inainte de licitatie si nici pana la ora aceasta nu ne-a contactat nimeni, sa ne intrebe daca vrem sa difuzam campania.

Preturile sunt inacceptabil de mici pentru PRO TV".

Agentia CLIR Media, cea care gestioneaza spatiul publicitar pentru Antena 3, nu au facut, deocamdata, precizari in legatura cu difuzarea campaniei. SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL, in parteneriat, au castigat licitatia organizata de Ministerul Turismului (MT) pentru realizarea campaniei "Turist in Romania".

Ministerul Turismului a anuntat, marti, ca spoturile de 30 de secunde vor fi difuzate pe Pro TV, Realitatea TV si Antena 3.

"Posturile pe care va fi realizata promovarea interna a destinatiilor turistice romanesti sunt Pro TV - primul post de televiziune national generalist, Realitatea TV si Antena 3 - primele doua posturi de stiri, conform masuratorilor de audienta realizate de GFK in perioada 01-31 mai 2009", se arata in comunicatul Ministerului Turismului.

Clasamentul ofertantilor a fost realizat prin aplicarea algoritmului de calcul prevazut in caietul de sarcini aferent achizitiei.

Astfel, castigatorul a prezentat cea mai avantajoasa oferta din punct de vedere economic in ceea ce priveste costul pe punctul de audienta (CPP), cu o valoare ponderata de 435,05 lei (fata de celelalte oferte, care se situau la 789 lei, 809,8 lei, 726,4 lei si respectiv 676,6 lei).

Valoarea totala a ofertei castigatoare se ridica la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fara TVA si fara taxa de cinema.

Campania "Turist in Romania" este programata sa se deruleze in perioada august-decembrie 2009 si are drept scop cresterea numarului de romani care aleg sa-si petreaca vacanta in tara.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

Pensiunile de la Bran sunt in pragul falimentului

Chiar daca preturile la cazare sunt mai mici, turistii sunt din ce in ce mai putini, iar proprietarii de pensiuni cu credite nu mai asteapta decat executarea silita.


Gradul scazut de ocupare a multor pensiuni, din zone turistice care in anii trecuti inregistrau un numar mare de turisti, i-a fortat pe unii proprietari de pensiuni sa puna lacat pe porti.

Aurora Coltea, proprietara unei astfel de pensiuni situata chiar in spatele castelului Bran din statiunea cu acelasi nume, mai are o luna sa-si vanda pensiunea, altfel se trece la executarea silita.

Acest caz nu este singular. Site-urile specializate abunda de astfel de anunturi. Constransi de situatia produsa de criza, patronii si-au scos la vanzare pensiunile, in speranta ca vor salva macar o parte, daca nu chiar toti banii investiti in aceste afaceri.

Si nu e vorba doar de pensiuni, ci si de hoteluri si restaurante.

Falimentele au crescut cu 70%

Potrivit datelor furnizate de Oficiul National pentru Registrul Comertului (ONRC) la solicitarea Gandul, in primele sase luni ale acestui an numarul pensiunilor, hotelurilor si al restaurantelor care au intrat in insolventa la nivel national este cu 70% mai mare fata de nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, de la 290 la 490.

Cele mai multe cazuri de insolventa in perioada ianuarie - iunie 2009 au fost inregistrate in Bucuresti, in numar de 60, in judetul Constanta, cu 49, Bihor (35), Brasov (30) Satu Mare (27) si Cluj (26).

Scoase la vanzare mult sub suma investita

Aurora Coltea, impreuna cu sotul ei, au vandut tot ce aveau si au facut credite pentru a pune pe roate o pensiune cu restaurant propriu, in 2006.

Criza insa le-a stricat planurile. Pensiunea dispune de o capacitate de 17 locuri de cazare, iar toamna trecuta a fost evaluata la 550.000 de euro.

Acum a scos-o la vanzare pentru 470.000 de euro, suma din care nu isi recupereaza banii investiti.

E dispusa si la negocieri, iar pretul final poate ajunge la 450.000 de euro.

"Am avut ghinion cu criza. Se pare ca am investit degeaba. Nu ne putem acoperi datoria la banca de 1.500 de euro/luna si mai avem de platit sapte ani.

In perioada asta nu reusim sa scoatem bani nici pentru detergent.

"Nu m-am asteptat sa nu poti scoate bani din turism"

Marius Costea este un alt proprietar de pensiune care nu-si mai poate plati ratele la banca.

Pretul pe care il cere pentru o pensiune cu cinci camere, tot din zona Branului, este de 350.000 de euro, dar e dispus sa lase pretul mai jos cu 20-25%.

"Am deschis pensiunea acum un an si nu m-am asteptat sa nu poti scoate bani din turism. Pana in martie a fost bine, pentru ca mai era zapada, dar acum, gradul de ocupare e aproape zero", ne-a declarat Costea.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

Best Advertising & Consult si Optimedia au castigat licitatia pentru "Turist in Romania"

Asocierea dintre SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL a castigat licitatia organizata de Ministerul Turismului (MT) pentru realizarea campaniei "Turist in Romania", iar spoturile de 30 de secunde vor fi difuzate pe Pro TV, Realitatea TV si Antena 3, a comunicat, marti, MT, citat de NewsIn.


"Ministerul Turismului a finalizat evaluarea ofertelor depuse in data de 20 iulie 2009, in cadrul licitatiei deschise pentru achizitia serviciilor de realizare a campaniei interne

"Turist in Romania. In urma analizei, comisia de evaluare a stabilit ca oferta castigatoare este cea a asocierii dintre SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL. (...) Posturile pe care va fi realizata promovarea interna a destinatiilor turistice romanesti sunt Pro TV - primul post de televiziune national generalist, Realitatea TV si Antena 3 - primele doua posturi de stiri, conform masuratorilor de audienta realizate de GFK in perioada 01-31 mai 2009", se arata in comunicatul Ministerului Turismului.

Clasamentul ofertantilor a fost realizat prin aplicarea algoritmului de calcul prevazut in caietul de sarcini aferent achizitiei.

Astfel, castigatorul a prezentat cea mai avantajoasa oferta din punct de vedere economic in ceea ce priveste costul pe punctul de audienta (CPP), cu o valoare ponderata de 435,05 lei (fata de celelalte oferte, care se situau la 789 lei, 809,8 lei, 726,4 lei si respectiv 676,6 lei).

Valoarea totala a ofertei castigatoare se ridica la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fara TVA si fara taxa de cinema.

Ministerul Turismului va parcurge, in zile urmatoarele, etapele legale pentru incheierea contractului de achizitie publica.

Campania "Turist in Romania" se va derula in perioada august-decembrie 2009 si are drept scop cresterea numarului de romani care aleg sa-si petreaca vacanta in tara.

MT precizeaza ca activitatile desfasurate in cadrul campaniei "Turist in Romania" sunt incluse in Programul anual de marketing si promovare turistica, aprobat prin HG nr. 314/2009.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

Razboi pe litoral, din cauza costumelor de baie: nudisti VS. textilisti!

Cum nimeni nu s-a gandit si la cei care vor sa se simta liberi, inclusiv pe malul marii, nu mai exista zone special amenajate pentru ei. Asa ca nu e de mirare faptul ca turistii in costume de baie si cei goi pusca se bronzeaza la un loc.



La Vama Veche, de exemplu, nudistii nu mai au bucatica lor de nisip, asa cum era pe vremuri. In schimb, la Costinesti, cei care fac plaja goi-goluti au fugit din Golful Francez si s-au izolat intr-o zona ferita de ochii turistilor.

Politistii si jandarmii spun ca nu au ce sa le faca nudistilor, deoarece nu exista cadru legal care sa le interzica acestora sa faca plaja doar in anumite zone.

Nudistii nu se simt insa deranjati de privirile oripilate ale celorlati turisti, ba chiar sunt de parere ca cei care poarta costume ar trebui sa-si caute alte locuri pe nisip. .................

Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Dominoul publicitatii: Udrea ii trage in hora pe pesedisti

Elena Udrea

Elena Udrea a declansat un efect de domino prin ministere pe tema fondurilor de promovare, dupa ce Parlamentul a avizat infiintarea unei comisii de ancheta care sa verifice modul in care ministrul Turismului a cheltuit banii publici.

In incercarea de a se disculpa, Udrea a aratat cu degetul catre ministerele conduse de PSD, nominalizand colegii de guvernare de la Agricultura, Munca, Mediu si Administratie, care au la dispozitie bugete consistente pentru promovare.

Afla mai multe despre acest subiect pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Monica Iacob Ridzi la DNA, Elena Udrea anchetata de comisia parlamentara!

Este decizia pe care au luat-o alesii, dupa ce au fost chemati special din vacanta. Fostul ministru al tineretului si sportului s-a declarat din start nevinovata. Si sefa de la turism a luat act de situatie, dar nu inainte de a tine un discurs virulent.



Sedinta de marti a fost lunga. Alesii au decis sa aprobe cererea procurorilor de incepere a urmaririi penale impotriva fostei sefe de la tineret, acuzata de evaziune fiscala, fals intelectual si instigare la acces fara drept la un sistem informatic.

Deputatii au decis si constituirea unei comisii parlamentare care sa investigheze cheltuirea banului public la Ministerul Turismului. Elena Udrea a sosit la Parlament intr-o tinuta lejera, de vacanta. Si le-a dat imediat replica alesilor: "Pentru a ajuta comisia sa functioneze eficient, am pregatit pentru membrii ei rulete si abacuri."................

Mai mult pe ProTv

Parteneri : Cazare Brasov

Sursa : www.stirileprotv.ro

Delta Dunarii, not a choice! N-avem cu ce ajunge acolo

Mediatizata intens ca fiind principala atractie turistica a Romaniei, Delta Dunarii este practic inaccesibila, atat pe sosea, cu avionul, cat si pe calea ferata.


Turistii care vor sa ajunga la Tulcea si de acolo, mai departe, in Delta Dunarii, nu au la dispozitie foarte multe modalitati de transport.

Soseaua are o singura banda pe sens, trenul direct Bucuresti - Tulcea a fost desfiintat, iar Tarom nu mai opereaza zboruri pe aceasta relatie inca din 1993.

"Primim zilnic telefoane de la cei doritori sa viziteze Delta si care ne intreaba de ce nu exista o cursa aeriana directa de la Bucuresti.

Nu stiu ce sa le raspund. Am trimis numeroase adrese la Tarom prin care am cerut reluarea zborurilor si nu am primit niciun raspuns", a declarat pentru Gandul directorul general al Aeroportului Tulcea "Delta Dunarii", Constantin Albu.

El a precizat ca, in urma investitiilor care s-au facut in ultimii ani, aeroportul ofera toate facilitatile pentru a primi curse regulate.

De altfel, traficul a si crescut semnificativ, insa pe seama curselor charter care vin din Europa Occidentala, turistii fiind cu precadere nemti, francezi, italieni si elvetieni.

In primele sase luni ale acestui an, numarul de decolari si aterizari a fost de 2.200, in conditiile in care in tot anul 2008 nivelul acestui indicator a fost de 2.600. "Ar fi cerere pentru o cursa Tarom pe zi. Va garantez ca, dupa trei saptamani de la lansare, gradul de ocupare ar fi de 100%.

Degeaba promovezi produsul turistic Delta Dunarii daca nu ai cale de acces", a concluzionat Albu.

Opt ore si jumatate cu trenul

Calea ferata nu mai este nici ea o solutie pentru a ajunge in Delta, deoarece trenul direct Bucuresti - Tulcea Oras a fost desfiintat din acest an.

In consecinta, trebuie sa mergi cu acceleratul pana la Medgidia, timp de aproape patru ore, cobori in gara, mai astepti o ora si jumatate, te urci in personal si mai faci inca trei ore pana la Tulcea.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

S-a dat start la sezonul tepelor de vacanta

O agentie de turism a intrat in insolventa dupa ce a incasat bani de la turisti si n-a facut rezervarile.


Clientii incearca sa-si recupereze banii. Perioada de vacanta a debutat de peste o luna, timp suficient ca sa-si faca loc in program si tepele.

O agentie de turism din Capitala si-a pus lacatul pe usa dupa ce a incasat banii pe bilete la cateva zeci de turisti.

Proprietarii agentului economic sunt de negasit, iar clientii incearca sa-si recupereze acum macar o parte din bani de la firma de asigurare , care le-a spus ca agentia a intrat in insolventa.

Sistemul early-booking (platesti acum si pleci peste mai multe luni) intr-un an de criza se anunta riscant inca de la lansare.

In februarie, "Evenimentul zilei" a publicat un material in care mentiona faptul ca "Romanii isi iau vacante cu risc inclus", platind pachetele unor agentii ingropate deja in datorii fie la stat, fie la furnizorii din piata.

Reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism ii sfatuiesc pe clientii care nu si-au platit inca vacantele sa verifice pe cat posibil credibilitatea agentului si sustin ca au luat o serie de masuri pentru evitarea acestor tepe.

In acelasi timp, cei de la Protectia Consumatorilor spun ca astfel de cazuri apar in fiecare an, si singura solutie pentru ca pagubasii sa-si recupereze banii este, cel mai adesea, inscrierea pe lista creditorilor.

Concediu platit, dar inexistent

Si-au impachetat bagajele, au condus peste 1.600 de kilometri, au ajuns la hotel si au constatat ca rezervarea nu exista.

Asa a patit o familie din Bucuresti, care a fost nevoita sa-si caute cazare in Turcia pe cont propriu.

Mihai B., tot din Capitala, a fost ceva mai norocos: el a descoperit cu o luna inainte de plecare ca voucherele primite de la agentia Exponent Travel nu sunt decat simpla maculatura.

"Am incheiat contractul in luna mai si am achitat toti banii, pentru opt persoane si doi copii.

Trebuia sa plecam in august in Turcia, la hotel cu ultra all inclusive - 450 de euro/persoana", povesteste Mihai.

Pentru ca prietenii cu care mergea erau clienti vechi ai agentiei, nu si-au pus problema ca nu vor mai pleca si, acum doua saptamani, au platit biletele pentru alte patru persoane.

"Ni s-a parut ciudat ca proprietara agentiei ne-a mentionat ca ar avea niste probleme, asa ca am mers sa ridicam voucherele.

Am intrat la banuieli atunci cand am sunat la agentia din Turcia sa intrebam de rezervari si ni s-a spus ca nu exista. Am incercat sa aflam ce se intampla, dar nu ni s-a mai raspuns la telefon.

Apoi am gasit lacatul pe usa punctului de lucru", spune clientul pagubit.

In situatia lui se afla mai multe zeci de persoane, pe care asiguratorul RAI le va despagubi din suma de 50.000 de dolari , pe care o acopera cotizatia agentiei intrate acum in insolventa.

"In cazul de fata nu putem vorbi despre teapa. Membrul ANAT nu a pus lacatul pe usa, ci a intrat in procedura de insolventa. Pana nu se incheie procedurile, nu se poate spune ca cineva a fost prejudiciat", sustine Drasos Anastasiu, vicepresedinte ANAT.

Mihai nu se asteapta insa sa mai vada vreun ban. "Asiguratorul ne-a spus azi ca s-a depasit plafonul, deci nu vedem nimic", a spus clientul.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

Turistii prefera croazierele mai scurte si mai apropiate de tara de origine

croaziera,celebrity cruises

Ca urmare a crizei financiare, turistii interesati de croaziere prefera vacante mai scurte si organizate in apropierea tarii de origine, iar pachetele sunt achizitionate mult mai aproape de data plecarii, potrivit lui Rama Rebbapragada, vicepresedinte in zona EMEA al companiei Royal Caribbean Cruises Ltd.

Potrivit acestuia, de obicei turistii de la bordul unui vas de croaziera cheltuiesc mai mult pe vizite la diverse puncte turistice decat pe shopping. De asemenea, pe vas cele mai mari venituri din servicii sunt generate de programele de spa.

"De regula, o persoana cheltuieste in medie circa 40 de dolari pe zi pe vas, insa acest lucru depinde foarte mult de preferintele fiecaruia. Spre exemplu cineva care vine la bordul unui vas de croaziera este posibil sa cheltuiasca mai mult decat valoarea efectiva a croazierei daca alege sa joace la casino", a spus Rebbapragada.



El a declarat ca Romania este o piata destul de activa pentru Celebrity Cruises, o linie de croaziera din portofoliul companiei.

Celebrity Cruises va inaugura oficial, pe 8 august, cea de-a 11 nava de croaziera a companiei, cu o capacitate de pasageri de 2.850 de persoane, prin intermediul unei investitii de 700 milioane dolari (492 milioane euro). Gradul de ocupare preconizat pentru prima croaziera este de 100%.

Vasul de 5 stele, cu 15 punti si o greutate de 122.000 de tone, a fost proiectat in 2 ani, iar constructia a fost realizata de asemenea in 2 ani.

Investitia de 700 milioane de dolari se va recupera pana in 30 de ani, "fiind o afacere gandita pe termen lung", potrivit lui Dan Hanrahan, presedintele Celebrity Cruises. Pentru primul an de functionare al vasului, reprezentantii companiei se asteapta la un grad de ocupare de circa 100%.

Printre cele peste 1.200 de persoane angajate la bord de 16 nationalitati diferite, se numara si peste 20 romani, unul dintre acestia coordonand activitatea tuturor restaurantelor vasului. Nava are 10 restaurante cu diverse specifice, cel mai mare avand o capacitate de peste 1.400 de persoane.

Pe puntea vasului, turistii au la dispozitie pentru entertainment terenuri de tenis, fotbal si baschet. La bord exista totodata o galerie de arta, centru foto, galerie comerciala, precum si sala de teatru sau biblioteca.

Celebrity Cruises activeaza in Romania prin agentia World Travel, controlata de omul de afaceri Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour, cea mai mare agentie de turism din Romania, dupa cifra de afaceri.

"In Romania, cei de la World Travel sunt foarte activi si fac tot posibilul sa promoveze produsele noastre. Intr-adevar este o piata destul de mica, insa suntem destul de multumiti de rezultatele din tara. Cred ca in urmatorii 3 ani aceasta piata o sa creasca, insa mai trebuie lucrat mult", a mai spus Rebbapragada.

Royal Caribbean a realizat anul trecut in regiunea EMEA vanzari de 100 milioane dolari (70,3 milioane euro).

Parteneri : Cazare Brasov

Sursa : www.dailybusiness.ro

Circa 30 panouri turistice, montate in Giurgiu si Ruse cu bani de la UE

Aproape 30 de panouri turistice de directionare si de prezentare a mai multor monumente istorice din Giurgiu si districtul Ruse au fost montate in cele doua zone, printr-un proiect romano-bulgar, finantat de Uniunea Europeana.

Circa 30 panouri turistice, montate in Giurgiu si Ruse cu bani de la UE

Beneficiarul proiectului „Viitorul dezvoltarii locale, turismul in zona de granita” este Consiliul Judetean Giurgiu, in parteneriat cu Euroregiunea Danubius din Ruse, Bulgaria, conform NewsIn.

Potrivit managerului de proiect, Daniela Peicea, in afara de cele 29 de panouri turistice, a fost elaborata si o strategie transfrontaliera pentru promovarea potentialului turistic din zona Giurgiu-Ruse.

„In cadrul proiectului au fost montate 29 de panouri turistice, 15 de directionare si 14 cu detalii despre monumente istorice, in Giurgiu fiind montate astfel de panouri in 12 localitati, iar in districtul Ruse in opt localitati. De asemenea, a fost elaborata o strategie de promovare a turismului in Giurgiu-Ruse, si un film documentar despre cele mai importante monumente istorice din zona mentionata”, a spus Peicea, in conferinta de presa

Aceasta a mentionat ca strategia, filmul si toate detaliile proiectului sunt postate pe nou-infiintatul site www.turism.giurgiu-ruse.ro.

Pe de alta parte, directorul Directiei de Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National din cadrul Consiliului Judetean Giurgiu, Cristian Marciu, a atras atentia asupra lipsei de preocupare a agentiilor de turism din Giurgiu fata de astfel de proiecte.

„In cadrul acestui proiect, la care noi (Directia de Cultura, n.r.) suntem asociati, au avut loc si mai multe intalniri si seminarii.

rebuie sa remarcam faptul ca firmele private din domeniul turismului din Bulgaria sunt mai sensibile la astfel de proiecte pentru promovarea turismului in Euroregiunea Giurgiu-Ruse. Din pacate, agentii de profil din judetul Giurgiu nu au raspuns invitatiilor facute de cei care au condus activitatile proiectului. E pacat pentru ca avem ocazia sa punem la punct cu partenerii bulgari tot ceea ce tine de turismul in zona de granita”, a precizat Marciu.

Proiectul „Viitorul dezvoltarii locale, turismul in zona de granita” cu o valoare de 47.785 euro, din care 5.000 euro contributia Consiliului Judetean, s-a intins pe 12 luni, fiind finantat prin Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria Phare CBC 2006.

Parteneri : Cazare Brasov

Sursa : www.wall-street.ro

McDonald's a raportat un profit trimestrial în scădere, din cauza reducerii vânzărilor



Mareste poza


McDonald's Corp a afişat joi o scădere a profitului net trimestrial din cauza reducerii vânzărilor, în contextul în care recesiunea a dus rata şomajului la cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani, scrie Reuters.

Grupul a raportat un rezultat net de 1,09 miliarde dolari, sau 98 cenţi/acţiune, în al doilea trimestru, comparativ cu un profit net de 1,19 miliarde dolari, sau 1,04 cenţi/acţiune, în perioada echivalentă din 2008.

Veniturile au scăzut cu 7%, la 5,65 miliarde dolari. Vânzările în cadrul retaurantelor deschise de cel puţin 13 luni au urcat cu 4,8%, la nivel global.

McDonald's, care este prezent şi în România, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 400 milioane de euro, cu circa 30% mai mult faţă de anul 2007. Competitorii lanţului McDonald's pe piaţa locală a restaurantelor de tip fast-food sunt KFC, care numără în prezent 33 de locaţii la nivel naţional, şi Burger King, prin cele 7 locaţii de pe teritoriul României. (NewsIn)

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.standart.ro

Accor Services si Ciel, parteneriat pentru gestionarea tichetelor de masă

Companiile Accor Services şi CIEL lansează un parteneriat prin care companiile pot gestiona şi comanda tichetele emise de Accor Services prin intermediul aplicatiilor de salarizare Ciel. Parteneriatul Accor Services – Ciel permite companiilor care utilizeaza programul CIEL Salarii să automatizeze comenzile de tichete de masa Ticket Restaurant, tichete de cadouri Ticket Cadou şi tichete de vacanta Ticket Vacanţa.

Noua facilitate este disponibilă automat şi gratuit tuturor utilizatorilor aplicaţiei CIEL. Noul serviciu simplifica munca specialistilor in contabilitate si resurse umane, generand o economie de timp importanta si diminuand posibilitatile de eroare.

In Romania, peste 35.000 de companii acorda tichete Accor Services catre 1.500.000 de salariati, in timp ce peste 30.000 de firme folosesc programele de contabilitate si salarizare CIEL.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.standart.ro

Mai putini pasageri au tranzitat Aeroportul Otopeni in S1

Numarul pasagerilor care au tranzitat in S1 2009 Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a fost de 2.016.199 in scadere cu 14% fata de S1 2008, cand s-au inregistrat peste 2,3 milioane, au declarat pentru NewsIn reprezentantii aeroportului.


Potrivit acestora, numarul miscarilor de aeronave aferent semestrului I 2009 a cunoscut insa o crestere, inregistrandu-se 35.054 miscari, cu aproximativ 1,5% mai multe in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

"Cifra de afaceri realizata de aeroportul Otopeni in semestrul I 2009 este de 135.277.141 lei, aproximativ egala cu cea inregistrata in semestrul I al anului 2008" au mai spus reprezentantii aeroportului.

Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a inregistrat in anul 2008 un total de 5.004.958 pasageri, cu o crestere de 11,64% fata de anul 2007, cand s-a inregistrat un numar de 4.482.771 pasageri, declarau la inceputul anului oficialii aeroportului.

In plus, prin preluarea temporara a curselor aeriene de pe Aeroportul International Baneasa (29 septembrie - 12 octombrie 2008, respectiv mai - august 2007), traficul aerian inregistrat pe AIHCB a fost de 5.064.230 pasageri in anul 2008, respectiv 4.978.587 de pasageri in 2007.

In 2008, cea mai aglomerata luna a fost august, cand AIHCB a fost utilizat de 524.100 pasageri.

Cea mai mare crestere fata de 2007 s-a inregistrat insa in luna ianuarie 2008, cu 30% mai mult decat in ianuarie 2007.

Totodata, traficul intern a cunoscut o crestere de 21,07% fata de anul 2007, 497.208 persoane au ales transportul aerian cu decolare sau aterizare pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.

Pe parcursul anului 2008, explicau la inceputul anului reprezentantii AIHCB, pe cele doua piste ale aeroportului s-au efectuat 71.137 miscari aeronave, ceea ce inseamna ca in medie, la aproximativ 7 minute, pe AIHCB a aterizat sau a decolat un avion. Fata de 2007, numarul de miscari aeronave a crescut cu 7,24%.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

De ce fug romanii la Mamaia bulgarilor

In timp ce litoralul romanesc este pustiu in timpul saptamanii, Bulgaria raporteaza cresterea cu 20% a numarului de turisti romani fata de anul trecut. Gandul iti prezinta, din reportaje facute, in paralel, la Mamaia si Nisipurile de Aur, cum traduc vecinii turismul facut de noi.


Daca cineva se intreaba unde sunt cei 20 la suta turisti romani care au refuzat ospatarii de la Mamaia, o privire spre cifrele turismului vecinilor din sud ar putea da o parte a raspunsului.

E suficient sa citesti o "oferta" a unui hotel de patru stele de la noi (440 de euro, sapte nopti, cu mic dejun si cina, la Mamaia) si apoi sa alegi o oferta all-inclusive sau chiar ultra-all-inclusive pe care ti-o pune la dispozitie un hotel de patru stele din Albena, cu preturi incepand cu 400 de euro.


Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz


Udrea: Turistii reclama neconcordante intre serviciile platite si cele primite

Ministrul turismului, Elena Udrea, a declarat sambata ca turistii sositi pe litoral reclama indeosebi neconcordante intre produsele si serviciile achizitionate si cele prestate efectiv, dar si zgomotul de la terase si cluburi.


"Datorita afluxului de turisti pe litoralul romanesc, a crescut si numarul celor care apeleaza pe Tel Verde, serviciul gratuit pus la dispozitie de Ministerul Turismului pentru turisti si care reclama indeosebi neconcordante intre produsele si serviciile achizitionate si cele pe care le gasesc aici si le sunt prestate efectiv.

De asemenea, reclama zgomotul care ii deranjeaza noaptea, zgomotul care provine de la terase, de la cluburile care functioneaza pe perioada noptii si care continua sa nu isi modereze zgomotul in functie de normele de mediu aprobate la acest moment", a declarat sambata Elena Udrea, intr-o declaratie de presa, in statiunea Mamaia.

Potrivit ministrului turismului, in urma controlului, reprezentantii ministerului au verificat in acest weekend aproximativ 100 de unitati de turism, printre care unitati de cazare, de alimentatie publica, plaje si unitati de agrement, dintre care au fost sanctionate contraventional 26 si s-au aplicat amenzi in valoare totala de 66.000 lei.

"Litoralul este plin, este soare afara si sigur ca datorita supraaglomerarii litoralului ne-am gandit ca in aceasta perioada sa intensificam controalele pe care reprezentantii Ministerului Turismuluile le desfasoara pe litoral.

Astfel, am incercat sa verificam in special in aceasta perioada organizarea plajelor si, de asemenea, situatia calitatii serviciilor care sunt prestate catre turisti, deoarece, asa cum stiti si dumneavoastra, in acest weekend sunt peste 120.000 turisti pe litoral, se asteapta sa se ajunga chiar la 150.000", a explicat Udrea.

Potrivit datelor centralizate si transmise sambata de Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului - Litoral, 120.023 turisti sunt inregistrati sambata pe litoralul romanesc.

Datele arata ca 114.448 turisti sunt romani, iar 5.575 sunt straini.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Ministerul Turismului: Contractul Romaniei cu Eurosport este la fel de bun ca si cel al Croatiei

Contractul cu Eurosport pentru difuzarea spoturilor de promovarea a Romaniei ca destinatie turistica este cel putin la fel de bun ca si cel incheiat intre Croatia si acelasi post de televiziune, a declarat vineri secretarul de stat in Ministerul Turismului, Sorin Munteanu, potrivit NewsIn.


"Am fost acuzati ca am fi incheiat cu Eurosport o afacere mai proasta decat Croatia, platind mai multi bani pentru difuzarea unui numar mai mic de spoturi. Spoturile Croatiei de pe Eurosport sunt de 30 de secunde, in timp ce ale Romaniei sunt de 60 de secunde. Campania Croatiei s-a desfasurat in primavara, pe cand cea a Romaniei se va desfasura in perioada august-decembrie. In plus, spoturile Romaniei vor fi difuzate intr-o perioada cu evenimente sportive importante, in prime-time", a spus Sorin Munteanu.

Acesta a mai precizat ca, pe langa difuzarea de spoturi, Romania mai beneficiaza si de o campanie de sponsorship pe canalul Eurosport, care include 325 billboard-uri de 6 secunde si o campanie de difuzare pe Internet a noua milioane de bannere.

"Toate aceste servicii se fac la un buget total de un milion de euro si nu la un buget de 1,3 milioane de euro, cum a fost vehiculat in presa", a mai adaugat Munteanu.

Referindu-se la ononariul platit de minister lui Goran Bregovich pentru concertul sustinut de acesta in seara de Paste pe litoral, secretarul de stat a comparat onorariul cu cel achitat de alti contractori ai artistului.

"La TVR, a cantat 20 de minute in studio, cu jumatate din orchestra pentru 30.000 de euro, in timp ce, pentru MT, a sustinut un spectacol chiar in seara de Paste, cand onorariul artistului creste cu pana la 50%, doua ore de concert live, cu un numar dublu de muzicanti, care a costat 42.000 de euro. In legatura cu onorariul primit de acelasi artist la concertul organizat la Buzau, acesta a fost de 60.000 de euro si nu de 25.000 de euro cum s-a afirmat in presa", a declarat secretarul de stat.

De asemenea, referitor la acuzatiile din presa cum ca ministerul ar fi cumparat perdele de 75.000 de euro, Sorin Munteanu a subliniat ca, pentru cele 50 de incaperi de la sediul MT, au fost achizitionate perdele si jaluzele in valoare de 34.010 lei, adica aproximativ 8.000 de euro.

Oficialul ministerului a mai precizat ca, pentru acest an, pentru serviciul de telefonie fixa si mobila, ministerul are alocat un buget de 160.000 de euro si nu de 180.000 de euro asa cum s-a vehiculat, din care s-au cheltuit efectiv pana acum 36.000 de euro.

Ministerul Turismului a incheiat la inceputul lunii iulie procedura de achizitie publica a serviciilor pentru realizarea campaniei de publicitate pe piata internationala, posturile alese fiind Eurosport si CNN.

Conform datelor furnizate ministerului de catre European Media and Marketing Survey (EMS), canalul Eurosport este postul de televiziune paneuropean de sport cu cea mai mare audienta, iar CNN - postul de televiziune international de stiri cu cea mai mare audienta.

Ministerul Turismului va mai achizitiona serviciile de difuzare a 529 de spoturi pe canalul CNN de la Asocierea Best Advertising&Consult - Opti Media SRL, care a oferit cel mai mic cost pe punctul de audienta, la un buget de 334.950 euro, fara TVA.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Vreme urata pe litoral. Turistii se intorc acasa!

La malul marii, soarele n-a vrut sa le zambeasca turistilor cu "toate razele". A fost scump la vedere, dupa ploaia torentiala de sambata noapte, asa ca multi au taiat ziua de plaja din program.



La mare a inceput sa ploua inca de sambata noapte, asa ca o parte din turisti si-au strans bagajele si au plecat spre casa. Altii si-au facut curaj si au iesit pe plaja cu speranta ca soarele va iesi din nou. Poate norii se vor risipi si vor mai prinde cateva ore de bronz..................

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Canicula i-a alungat pe romani din orase! 120.000 de turisti pe litoral

S-au ascuns de canicula la mare! Este vorba de peste 120.000 de oameni din toate colturile tarii, care se afla in acest moment pe litoral. Un weekend plin, care pare sa mai acopere din gaurile hotelierilor si a comerciantilor.



Au fost 34 de grade la mare, pe care tuirstii le-au simtit din plin. De la primele ore ale dimineatii plajele au devenit neincapatoare. Ca la un semn, s-au intins prosoapele, sezlongurile s-au intins pentru ca vroiau cu totii sa prinda un loc.

Un weekend se pare nu la fel de aglomerat ca cel de saptamana trecuta. 120.000 de oameni sunt acum la mare, dupa cum arata cifrele...................

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

O mare de bucurii in centrul Capitalei: relaxare pe marginea piscinei si o cina marina la Radisson SAS

Celor care isi petrec vara in Bucuresti, Radisson SAS le aduce marea la picioare. Nu trebuie sa mai pierzi ore intregi ca sa ajungi pe litoral, acum te poti bucura de soare, dar si de racoare si distractie chiar in inima Bucurestiului!


Hotelul Radisson SAS are o oferta marina irezistibila, care va face valuri in canicula metropolei: petreceri la piscina, peste si fructe de mare proaspete, cocktailuri spectaculoase si racoritoare.

In fiecare miercuri si joi, Pool Side Grill din gradina interioara de la Radisson SAS te asteapta intre orele 20-23, cu promotia Fish Market - The Best Catch in Town: o cina marina autentica, cu stridii, creveti, calamari, somon, ton si alte delicatese aduse direct din nada pescarilor si preparate in fata ta, in cuptorul sau pe gratarul special Texas Grill, printr-un procedeu special, care include si afumarea.

Gustul este cu adevarat unic, ca de altfel intreaga experienta a acestei cine marine. Costul: 150 RON de persoana.

Radisson SAS are si o oferta speciala de weekend, valabila de vineri pana duminica: cazare in camera dubla, Sunday brunch-ul stil bufet, un mic dejun bogat, acces gratuit la sala de fitness si la piscina acoperita a World Class Health Academy, ca si la toate facilitatile gradinii interioare, la pretul de 152 euro pe noapte pentru doua persoane.

Copiii pana la 6 ani beneficiaza de gratuitate. Locatia accesibila, in chiar inima capitalei, facilitatile unice ale gradinii interioare, serviciile de exceptie, marca Radisson SAS si cadrul natural luxuriant fac din gradina Radisson SAS cea mai la moda locatie pentru petreceri si cel mai dorit loc de distractie si relaxare din capitala!

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

De ce sunt asa de scumpe concediile in Romania?

O saptamana de cazare cu mic dejun in statiunile Mamaia sau Neptun de la Marea Neagra va costa cat una in Turcia sau in Grecia in sistem all-inclusive.


Un sejur de sapte zile la hotelul de trei stele Lido din Mamaia, cu demipensiune, costa 1.512 lei, in plin sezon estival. Pentru acelasi numar de zile, la un hotel tot de trei stele din statiunea Kusadasi din Turcia, dar in sistem all-inclusive (n. red. - puteti consuma nelimitat mancare si bautura locala si aveti acces gratuit la plaja, la piscina si la toate serviciile), va trebui sa platiti 399 de euro (1.675 de lei).

Intrebati de ce hotelierii romani nu reusesc sa castige lupta cu preturile, comparativ cu concurentii lor din Turcia sau din Grecia, oficialii din turism dau vina pe lipsa de promovare, pe controalele foarte dese ale autoritatilor, pe multitudinea de amenzi si pe lipsa de implicare a statului.

Un alt motiv invocat este faptul ca in Romania sezonul estival dureaza doar doua luni si jumatate.

Lucia Morariu, directorul general al Eximtur, a sarit, la randul ei, in apararea hotelierilor romani, facand o comparatie cu vecinii bulgari. "In Bulgaria, cuantumul cheltuielior cu salariatii din turism este de 50%, in timp ce in Romania este de 80%", a afirmat Morariu, care a completat ca 40% din turismul intern este practicat "la negru".

De asemenea, lipsa de implicatii a statului in turismul intern se reflecta acum in preturi si in servicii, a conchis reprezentantul din turism.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz