Hotelurile de 5 stele din Capitala resimt mai putin criza


Evenimentele si petrecerile, mana cereasca pentru unitatile de lux Hotelurile de 5 stele din Bucuresti nu resimt efec­tele crizei precum unitatile de pe litoral de exemplu, care ating un grad mai mare de ocupare abia la sfarsit de saptamana. Astfel, gradul de ocupare al unor hoteluri de lux din Bucuresti precum JW Marriott Bucharest a scazut cu pana la 10% fata de anul trecut, pe cand unitati tip „boutique“ precum Carol Parc Hotel raporteaza cresteri de 15%. Daca pe segmentul corporate cererea a scazut simtitor, nu acelasi lucru se intampla cu eveni­men­tele si petrecerile orga­nizate de unitatile cu staif.

„Gradul de ocupare a hotelului JW Marriott Bucharest Grand Ho­tel a scazut cu apro­ximativ 14% in primele sase luni ale anului 2009, com­parativ cu aceeasi perioada a anului trecut“, declara Meda Vasiliu, direc­torul de marketing si vanzari al unitatii de cinci stele. Aceasta a tinut sa aminteasca faptul ca, daca se ia in considerare organizarea summitului NATO in 2008 la Bucuresti, „sca­derea reala a gradului de ocupare este in jur de 10% in semestrul I 2009 fata de perioada similara a anului trecut“. Ce va urma in acest an? „Estimarile nu sunt din cele mai optimiste, dar cautam tot felul de alternative pentru a creste gradul de ocupare si pentru a mentine calitatea serviciilor“, spune directorul JW Marriott Bucharest Grand Hotel. In aceste conditii, capata o insemnatate tot mai mare metodele de fidelizare a clientilor, care con­stau in principal in programe de lo­ialitate, fie pentru clientii din Ro­mania - Marriott Exclusive - fie pentru cei din toata lumea care folosesc serviciile lantului, de cazare si orga­nizare de evenimente - precum Mar­riott Rewards/Rewarding Events. „Dar cea mai buna metoda de fidelizare este mentinerea calitatii la standar­dele cu care clientul a fost obisnuit; atunci el va reveni cu siguranta“, con­cluzioneaza Meda Vasiliu.


Radisson SAS mizeaza pe promotii si noi atractii


Adrian Adam, director de vanzari si marketing la Radisson SAS Hotel, declara ca se observa o scadere a numarului de rezervari individuale, a numarului de solicitari pentru eveni­mente de firma si pentru petreceri, fara a oferi cifre concrete, pe motiv ca societatea-mama este cotata la Bursa din Stockholm. Pe de alta parte, spune Adrian Adam, numarul nuntilor si al botezurilor este in crestere, iar bu­getele alocate sunt in continuare con­siderabile. Pentru stimularea vanzarilor si mentinerea clientilor fideli, Radisson SAS a ales derularea „foarte multor activitati si promotii, astfel incat clientii care aleg destul de des unitatea de pe Calea Victoriei sa aiba parte in permanenta de noi atractii. „Peste vara am mutat «sunday brunch»-ul in curte, la piscina, si oferim pe langa bufetul somptuos, muzica live si accesul la piscina exte­rioara si la jacuzziul exterior, cel mai mare din Europa. Promotii spe­ciale sunt si la restau­rantele de lux ale loca­tiei, incepand cu bucataria mole­cu­lara si pana la produsele din animale exotice.

Carol Parc Hotel: crestere de doua cifre a numarului de clienti


Silvia Schlie Petre, proprietarul hotelului Carol Parc Hotel, declara ca gradul mediu de ocupare al unitatii sale a fost in primele sase luni ale anului de 24,85%, in crestere cu apro­ximativ 15% fata de anul trecut. „Pu­tem insa afirma ca ne asteptam la o crestere mai mare“, mai spune pro­prietarul Carol Parc Hotel. Care sunt motoarele acestei cresteri? A crescut cererea, spune Silvia Schlie Petre, atat pe segmentele de rezervari, eveni­mente si petreceri, criza determinand si o schimbare de abordare a mana­gementului Carol Parc Hotel. „Stra­tegia noastra in privinta evenimen­telor s-a schimbat drastic. Drept urmare, am crescut numarul eve­nimentelor, care aduc in acest mo­ment aproximativ 50% din veniturile hotelului. „Cu petrecerile suntem inca foarte retinuti, fiind un hotel mic cu o reputatie de a fi un loc discret si linistit. Nu am dori sa riscam acest atu“, mai declara proprietarul Carol Parc Hotel. Cat despre metodele de fidelizare, s-a mizat pe trei aspecte. Este vorba de fidelizarea si atragerea clientilor prin membership la Club Prestige a Carol Parc Hotel, pachete speciale care pun in valoare punctele forte ale hotelului (discret, romantic, sic, exclusiv) si colaborarea cu parte­neri strategici care au un mesaj ase­manator cu cel al hotelului, mai infor­meaza proprie­tarul Carol Parc Hotel.

Crowne Plaza: grad mediu de ocupare de 60%


Simona Ritter, director de vanzari si marketing Crowne Plaza, declara ca, in primul semestru al anului in curs, gradul mediu de ocupare al unitatii a fost de 60%, estimarile pentru tot anul 2009 vizand atingerea unui nivel de 58%. Daca diminuarea bugetelor de travel ale companiilor „nu reprezinta o su­ferinta pe termen lung“, rezervarile si evenimentele continua sa sustina vanzarile Crowne Plaza. Pe langa in­vestitiile in renovarea integrala a camerelor si a salilor de conferinta, Crowne Plaza vine in intampinarea clientilor cu oferte promotionale pri­vind cazarea si pachetele de confe­rinta, cat si cu alte proiecte care vizeaza clubul de relaxare al unitatii. La acestea se adauga locatia intr-un cadru verde personalizat, departe de zgomotul orasului.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Financiarul

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.