Managerul La Mama şi Cafepedia Catalin Mahu a realizat în S1 un sfert din investiţiile pentru 2009

Mareste poza Cafepedia
Omul de afaceri Cătălin Mahu, care deţine lanţurile de restaurante La Mama şi cafenele Cafepedia, a deschis în primele şase luni o singură cafenea, ceea ce reprezintă mai puţin de un sfert din investiţiile anunţate pentru 2009: două cafenele şi patru restaurante.

Compania Trotter Restaurant, prin care Mahu operează pe piaţă, a înregistrat o cifră de afaceri de circa 16 milioane de lei (3,8 milioane de euro) în primul semestru al acestui an, situându-se la acelaşi nivel cu rezultatul raportat în perioada similară a anului anterior în lei, dar înregistrând o scădere de 16% în euro, din cauza fluctuaţiei cursului valutar.

“Sunt mulţumit de rezultat, în condiţiile actuale ale pieţei. Din păcate, nu vom putea să finalizăm planurile de extindere anunţate la începutul anului, respectiv deschiderea a încă două cafenele şi patru restaurante, pentru că deja suntem la jumătatea anului şi astăzi abia deschidem cafeneaua de la Iaşi”, a declarat pentru Business Standard Cătălin Mahu, proprietarul reţelei de restaurante şi cafenele. Investiţia în cafeneaua ce va fi inaugurată la Iaşi se ridică la 120.000 de euro.

Potrivit acestuia, până când nivelul chiriilor din Capitală nu va reveni la normal, ritmul investiţiilor va fi unul lent. “Este, practic, imposibil să ai un business profitabil când plăteşti o chirie de 10.000 de euro”, a explicat Mahu. Pentru următorul semestru, omul de afaceri se va concentra pe deschiderea unor noi restaurante La Mama.

“Vrem să ne extindem atât în Bucureşti, cât şi în provincie. Problema în Bucureşti este că spaţiile au chirii foarte mari, iar în provincie, problemele majore sunt puterea de cumpărare scăzută a consumatorilor şi găsirea personalului calificat”, a afirmat proprietarul La Mama.
În primul trimestru al anului, Trotter Restaurant a raportat o cifra de afaceri de 8,5 milioane de lei, în stagnare faţă de 2008. În prezent, lanţul Cafepedia numără patru locaţii, trei în Bucureşti şi una în Cluj.

Cifra de afaceri înregistrată la nivelul anului 2008 de către cele două branduri, La Mama şi Cafepedia, a fost de aproximativ nouă milioane de euro. Piaţa autohtonă a cafenelelor este dominată de lanţul Turabo, controlat de omul de afaceri Tudor Niculescu, iar din punctul de vedere al restaurantelor, principalul competitor La Mama este reţeaua City Grill, deţinută de Dragoş Petrescu.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.standart.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.