S-a dat start la sezonul tepelor de vacanta

O agentie de turism a intrat in insolventa dupa ce a incasat bani de la turisti si n-a facut rezervarile.


Clientii incearca sa-si recupereze banii. Perioada de vacanta a debutat de peste o luna, timp suficient ca sa-si faca loc in program si tepele.

O agentie de turism din Capitala si-a pus lacatul pe usa dupa ce a incasat banii pe bilete la cateva zeci de turisti.

Proprietarii agentului economic sunt de negasit, iar clientii incearca sa-si recupereze acum macar o parte din bani de la firma de asigurare , care le-a spus ca agentia a intrat in insolventa.

Sistemul early-booking (platesti acum si pleci peste mai multe luni) intr-un an de criza se anunta riscant inca de la lansare.

In februarie, "Evenimentul zilei" a publicat un material in care mentiona faptul ca "Romanii isi iau vacante cu risc inclus", platind pachetele unor agentii ingropate deja in datorii fie la stat, fie la furnizorii din piata.

Reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism ii sfatuiesc pe clientii care nu si-au platit inca vacantele sa verifice pe cat posibil credibilitatea agentului si sustin ca au luat o serie de masuri pentru evitarea acestor tepe.

In acelasi timp, cei de la Protectia Consumatorilor spun ca astfel de cazuri apar in fiecare an, si singura solutie pentru ca pagubasii sa-si recupereze banii este, cel mai adesea, inscrierea pe lista creditorilor.

Concediu platit, dar inexistent

Si-au impachetat bagajele, au condus peste 1.600 de kilometri, au ajuns la hotel si au constatat ca rezervarea nu exista.

Asa a patit o familie din Bucuresti, care a fost nevoita sa-si caute cazare in Turcia pe cont propriu.

Mihai B., tot din Capitala, a fost ceva mai norocos: el a descoperit cu o luna inainte de plecare ca voucherele primite de la agentia Exponent Travel nu sunt decat simpla maculatura.

"Am incheiat contractul in luna mai si am achitat toti banii, pentru opt persoane si doi copii.

Trebuia sa plecam in august in Turcia, la hotel cu ultra all inclusive - 450 de euro/persoana", povesteste Mihai.

Pentru ca prietenii cu care mergea erau clienti vechi ai agentiei, nu si-au pus problema ca nu vor mai pleca si, acum doua saptamani, au platit biletele pentru alte patru persoane.

"Ni s-a parut ciudat ca proprietara agentiei ne-a mentionat ca ar avea niste probleme, asa ca am mers sa ridicam voucherele.

Am intrat la banuieli atunci cand am sunat la agentia din Turcia sa intrebam de rezervari si ni s-a spus ca nu exista. Am incercat sa aflam ce se intampla, dar nu ni s-a mai raspuns la telefon.

Apoi am gasit lacatul pe usa punctului de lucru", spune clientul pagubit.

In situatia lui se afla mai multe zeci de persoane, pe care asiguratorul RAI le va despagubi din suma de 50.000 de dolari , pe care o acopera cotizatia agentiei intrate acum in insolventa.

"In cazul de fata nu putem vorbi despre teapa. Membrul ANAT nu a pus lacatul pe usa, ci a intrat in procedura de insolventa. Pana nu se incheie procedurile, nu se poate spune ca cineva a fost prejudiciat", sustine Drasos Anastasiu, vicepresedinte ANAT.

Mihai nu se asteapta insa sa mai vada vreun ban. "Asiguratorul ne-a spus azi ca s-a depasit plafonul, deci nu vedem nimic", a spus clientul.

Parteneri : Cazare Brasov


Sursa:
Bloombiz

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.