ANAT: nu putem promova turismul cu doar 5 mil euro

Asociatia Nationala a agentiilor de Turism (ANAT) priveste cu ingrijorare alocarile bugetare destinate promovarii turismului romanesc din acest an, de 5 milioane de euro pentru acest an, cu 31% mai putin decat anul precedent, considerandu-le insuficiente in comparatie cu potentialul de care dispune acest sector.


"Pentru promovarea turismului romanesc, ar fi nevoie de 10-15 milioane euro. Grecia si Turcia investesc zeci de milioane de euro, in timp ce Bulgaria, o tara de doua ori mai mica decat Romania, investeste 4 milioane euro", a declarat purtatorul de cuvant ANAT, Traian Badulescu.

ANAT considera totodata ca, fara promovare, turismul romanesc ramane in criza.

"ANAT apreciaza ca este absolut necesar ca Romania sa-si promoveze constant imaginea de destinatie atractiva, cu produse turistice variate si accesibile, in vederea constientizarii pietei interne si internationale cu privire la oferta romaneasca de turism.

Aceasta promovare se poate realiza in primul rand prin campaniile externe derulate de autoritatea de turism, sprijinita de organizatiile profesionale si patronale", se arata in comunicat emis luni de ANAT.

Sursa: Bloombiz

TUI: Romania are un buget de promovare externa auster

Bugetul de promovare turistica externa al Romaniei, care se ridica la circa 5 milioane de euro pentru anul 2010, este unul auster si ar trebui majorat pentru a obtine rezultate satisfacatoare, a declarat agentiei MEDIAFAX Tim Grosse, directorul general al TUI Romania.


Grosse apreciaza ca numarul turistilor germani care vin in Romania prin intermediul TUI ar putea creste daca si statul roman ar face investitii mai mari de promovare pe piata germana, relateaza Mediafax.

"Cu un buget auster de cinci milioane de euro reusesti doar sa mergi la cateva targuri.

Doar pe piata germana, Bulgaria are un buget de promovare de peste 10 milioane de euro, iar cel al Austriei depaseste 20 de milioane de euro", a spus Grosse.

El a adaugat ca bugetul restrans pune in pericol si promovarea brandului turistic.

"Cu acesti bani va fi imposibila promovarea brandului turistic si extinderea marketingului pe alte piete tinta, cum ar fi cea scandinava", a afirmat directorul TUI Romania.

El apreciaza promovarea Romaniei pe piata scandinava, una dintre cele mai importante pentru TUI, ca fiind "trista catre zero".

TUI, cel mai mare turoperator din lume, va reveni din luna mai a acestui an pe piata romaneasca, destinatie a fost inclusa in cataloagele tour-operatorului incepand cu luna noiembrie 2009.

In 2006, grupul TUI a renuntat sa mai aduca turisti in Romania si a scos din cataloagele de promovare statiunile turistice romanesti, nemultumit de conditiile de cazare, preturile mari practicate de hotelieri, zgomotul si lipsa curateniei din localitatile de pe Litoral.

Sursa: Bloombiz

"Bugetul pentru promovarea turismului este mic"

Federatia Patronatelor din Turism apreciaza ca fondurile alocate de la bugetul de stat pentru promovarea destinatiilor romanesti sunt necorespunzatoare in raport cu nevoile existente in acest domeniu si cu investitiile tarilor din regiune in turism, si cere Guvernului alocarea de sume mai mari.


"Criza economica mondiala si-a facut simtite efectele in toate domeniile de activitate, inclusiv in turism.

Patronatele din turismul romanesc sunt preocupate de gestionarea eficienta a afacerilor din acest domeniu, afaceri marcate de efectele crizei, dedicand sume deloc neglijabile activitatilor de marketing.

Eforturile noastre trebuie insa sa fie dublate si de eforturi guvernamentale, dat fiind faptul ca turismul aduce venituri comunitatilor locale si la bugetul de stat", se arata intr-un comunicat al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

FPTR sustine ca toate tarile din zona, cu destinatii si produse turistice care le concureaza pe cele romanesti, si-au marit bugetele publice dedicate promovarii turismului, in timp ce Romania are un buget cu 31% mai mic cu fata de 2009.

"Mai mult, bugetul de promovare a turismului romanesc, de 5 milioane de euro pentru 2010, aproape ca nu exista, daca ar fi sa comparam cu cele ale altor state.

Grecia, cu un litoral cu care ne straduim sa concuram, a alocat pentru promovare 57,8 milioane de euro pentru anul in curs, iar Austria, cu destinatii de schi cu care vrem sa concuram, a alocat pentru acelasi scop, de la bugetul de stat, 32 milioane de euro", se mai arata in comunicat.

Sursa: Bloombiz

Udrea: turismul romanesc poate reveni in forta dupa criza

Ministrul turismului si dezvoltarii regionale, Elena Udrea, scrie pe blogul sau ca turismul romanesc poate reveni in forta dupa perioada de criza, adaugand ca investitiile in turism vor continua cu prioritate acolo unde exista potential si este nevoie de reamenajari, informeaza NewsIn.


"Anul trecut, turismul a fost afectat de criza si in general, de un sentiment de incertitudine legat de problemele economice. Am discutat si cu responsabilii de turism din alte tari.

Toata lumea statea cu ochii pe prognozele economice pentru 2010. Anul asta, si vad asta din toate discutiile, toata lumea priveste optimist, de genul "I'm back". Sunt un om realist, dar am invatat ca gandirea pozitiva reprezinta 50% din reusita", scrie ministrul turismului pe blogul sau.

Elena Udrea spune ca este optimista in legatura cu turismul romanesc pentru ca "anul acesta se va vedea soarele dupa furtuna in economia mondiala, iar Romania va reveni de asemenea la crestere economica".

"Am in minte un plan special pentru reabilitarea unor statiuni de traditie, care sa refaca parfumul istoric. Exista de asemenea, de anul trecut, o strategie pentru refacerea turismului balnear despre care vom vorbi pe larg la momentul potrivit. Ca o paranteza, am avut de curand surpriza ca intr-o discutie in colegiu, sa vad ca Baile Herculane, Caciulata, Calimanesti sunt recunoscute nu numai de cei mai in varsta, ci si de cei mai tineri", spune ministrul turismului pe blogul sau.

Elena Udrea reaminteste ca in acest an revine in Romania cel mai mare tour-operator din lume, TUI, ceea ce inseamna mai multi turisti si o promovare mai buna pentru Romania. Ministrul asteapta o revenire a numarului de turisti pe vase de croaziera si a turistilor care fac circuite in tara.

Sursa: Bloombiz

Statiunea de schi din Parang ar putea fi construita in parteneriat public-privat

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat vineri, intr-o conferinta de presa, ca incurajaza parteneriatul public-privat in ceea ce priveste constructia statiunii de schi din Parang, statul urmand sa realizeze infrastructura primara, informeaza NewsIn.


"In continuare, proiectul statiunii din Parang este prioritar pentru minister si va fi in lista de proiecte pe care le finantam anul acesta, lista pe care o vom publica miercuri", a declarat ministrul Elena Udrea, vineri, la Academia Romana.

Ministrul a explicat ca bugetul Ministerului, si in ce priveste programele de dezvoltare turistica, s-a redus la jumatate fata de anul trecut, motiv pentru care incurajaza autoritatile locale sa incheie parteneriate public-private.

"Bugetul, si pe componenta aceasta a investitiilor in infrastructura de turism, s-a redus la jumatate fata de anul trecut.

Pe langa speranta ca se va face o rectificare pozitiva, ne gandim si la posibilitatea ca autoritatea publica locala sa apeleze si la parteneriate public-private pentru ca este o investitie foarte mare sa construiesti o statiune.

Daca se asteapta doar contributia de la bugetul statului poate sa dureze foarte mult, asa ca noi ii incurajam sa gaseasca si parteneriate public-private, partea de infrastructura primara o va construi statul. Este in derulare (proiectul statiunii de schi din Parang- n.r.), imediat ce sta zapada se poate construi", a spus Udrea.

Legat de turism, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului are si in acest an prevazute programe de marketing si promovare, pentru care va aloca 21 milioane lei. Alte 179 milioane lei vor fi alocate pentru programe de dezvoltare turistica.

"Plaja de la Sulina va fi finalizata in ianuarie. De asemenea, am aprobat construirea a doua statiuni noi de schi: La Nucet, in judetul Bihor, si alta la Petrosani, din Parang", spunea la inceputul lunii ianuarie Elena Udrea.

Sursa: Bloombiz

Weekend plin la munte, cu concursuri de sarituri si distractie pe partii

Ninsorile abundente din ultima perioada nu au creat numai neplaceri. Mii de turisti au profitat de stratul gros de zapada si au mers pe partiile din toata tara pentru o distractie pe cinste.


Numai pe Valea Prahovei si in Poiana Brasov au fost peste 10.000 de turisti, chiar daca pe unele partii exista pericolul de avalansa.

A nins toata noaptea, asa ca, la munte, vremea tine cu turistii. E perfect: nu e nici prea frig, nici prea cald... Dar, daca ar fi sa vorbim de schi, turistii sunt atentionati. La Cota 2000, in Sinaia, e risc 5 de avalansa, cel mai mare, de altfel. Asa ca patru partii sunt inchise. Este vorba de Papagal, Tarle, Drumul de Vara si Carp, unde nu se schiaza deloc. Dar daca, turistii vor totusi schi la inaltime, in Valea Dorului si pe partia Soarelui se schiaza in conditii de siguranta.

In rest, iubitorii sportului alb au la dispozitile absolut toate partiile din statiuni. Pe Clabucet, in Predeal, zapada masoara 80 de centimetri, in Busteni si Azuga, 70 de centimetri, iar in Poiana Brasov, 60 de centimetri. Admosfera pare perfecta. Ramane doar ca turistii sa se descurce cu aglomeratia. Duminica e si Ziua Indragostitilor, iar multi si-au planuit sa se distreze pe schiuri.


Si la Cavnic, in judetul Maramures, partia a fost invadata de sute de turisti. Aici a fost organizat si un spectaculos concurs de sarituri.