Fac schimb de link-uri cu site-uri sau blog-uri (link exchange)

Fac schimb de link cu site-uri sau blog-uri (link exchange).

Nu trebuie decat sa adaugati in blog-ul/site-ul dvs. link-ul http://www.reklama360.ro/Cazare-Brasov cu titlul: Cazare Brasov , dupa care sa postati aici un comentariu cu linkul si titlul pe care le doriti pe acest blog.

Schimb de link-uri fac si cu blogul http://retete-cozma.blogspot.com/.......cu care procedez astfel: Dumneavoastra postati link-ul http://retete-cozma.blogspot.com/ cu titlu Retete Culinare , ma anuntat si eu voi pune link-ul dvs. in acel blog.

Cerinte:
-link-ul trebuie sa existe pe toate paginile Dvs. (la fel se va intampla si la mine pe blog)

Astept comenturile dvs in acest anunt.

Multumesc.....

Bugetele de criză ale companiilor înjumătăţesc piaţa de catering !


Piaţa de catering a coborât cu până la 50% în primele şase luni ale anului, pe fondul scăderii dramatice a bugetelor clienţilor destinate evenimentelor. Această tendinţă se va menţine cel puţin încă trei semestre de acum încolo, estimează principalii jucători. Singurii care au reuşit să limiteze efectele reculului pieţei sunt firmele ce oferă servicii complementare celor de catering.

Piaţa de catering este într-o scădere evidentă. Dacă, până în 2008, piaţa a fost într-o creştere constantă, în prezent, scăderea este între 20% şi 50%. Companiile au redus, unele dintre ele chiar total, numãrul evenimentelor interne (training, team building), în consecinţă, necesitatea serviciilor de catering s-a micşorat pe măsură. Estimările de scădere pentru anul în curs sunt de 20-50%”, a declarat pentru Business Standard Anca Mitu, director general al Privileg Catering, firmă care în 2008 a raportat o cifră de afaceri de 3 mil. euro, iar pentru 2009 estimează afaceri de maximum 2,3 mil. euro.

Şi Georgiana Diaconul, director general al Gala Catering, este de părere că scăderea pieţei se apropie de 50%, iar un reviriment al acesteia îl putem aştepta abia în 2011. “Primele şase luni ale anului 2009 nu au fost tocmai roz. Este cea mai slabă jumãtate de an din existenţa companiei noastre, ce are mai mult de 17 ani, şi poate cea mai puţin provocatoare. Cred că şi a doua jumătate a anului va fi la fel ca şi prima, ba chiar cred că nici în anul următor lucrurile nu îşi vor reveni”, a spus Diaconul.

Unii jucători au posibilitatea să-şi acopere pierderile din catering prin oferirea de alte servicii, cum este cazul companiei arădene Gastrotur, care mai pune la dispoziţie servicii hoteliere şi de alimentaţie publică, turism montan şi balnear. “Avem o scădere de 30% pe segmentul de catering, în primul semestru. Nu suntem afectaţi foarte mult, pentru că businessul nostru cuprinde şi alte ramuri, care merg destul de bine”, a spus Teodor Morar, director general al Gastrotur.

În caz contrar, trebuie căutate opţiuni pentru supravieţuirea businessului într-o piaţă aflată în cădere liberă. “Având în vedere realitatea, am luat măsuri în sensul că am deschis un nou departament Daily Catering, care se ocupă de livrări zilnice numai pentru companii. Am cercetat şi cercetăm piaţa externă, astfel încât să vedem ce noutăţi apar în branşă. Chiar avem colegi care vor pleca în deplasări externe, de unde vor veni cu sugestii directe”, a adăugat Diaconul.

Cu toate acestea, restructurările, reducerea costurilor şi sistarea investiţiilor nu ies din planul anticriză al companiilor de catering.
“Criza s-a resimţit prin scăderea vânzărilor. Am luat măsuri de prevenire a crizei prin restructurări la nivel de personal, circa 12% dintre angajaţi au fost disponibilizaţi. Nu mai facem niciun fel de investiţie, încercăm să reducem costurile cu materia primă, prin negocieri cu furnizorii”, a spus Mitu.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Standard

Romania a urcat 4 locuri in topul destinatiilor preferate de turistii din UE


Romania este pe locul 26 in topul destinatiilor preferate de turistii din Uniunea Europeana, potrivit unui raport recent Eurobarometru, realizat de agentia de sondare Gallup. Anul trecut, Romania a fost a 30-a destinatie in preferintele turistilor din Uniunea Europeana.

Conform statisticii realizate de Gallup in cele 27 de tari ale Uniunii Europene, jumatate din cei 27.000 de respondenti au spus ca ar pleca in vacanta in tara de origine sau intr-o alta tara din UE.

20% din respondenti au spus ca vor alege o tara care nu este membra UE pentru a-si petrece vacanta de vara si 19% au declarat ca inca nu stiu unde vor pleca in vacanta, relateaza presa internationala.

Restul intervievatilor au declarat ca planurile de vacanta sunt in stand-by, ca urmare a crizei financiare.

Spania, Italia, Franta si Grecia raman in topul preferintelor turistilor din UE si anul acesta.

Cipru, care anul trecut a fost pe locul 24 in topul destinatiilor vizitate de turistii din UE, nu s-a situat anul acesta in primele 28 de destinatii.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.dailybusiness.ro

Hotelierii acuza Regia de Apa ca practica un adaos comercial de cca. 13.600%

Asociatia Investitorilor in Statiunea Turistica Venus, Mangalia, au acuzat, vineri, Regia Autonoma Judeteana de Apa (RAJA) ca practica un adaos comercial de 13.600%, transmite corespondentul NewsIn.


Iftimie Lucian, presedintele AISVT, precizeaza ca RAJA a scumpit din nou apa cu 22%, astfel ca metrul cub de apa a ajuns sa coste 2,53 lei.

In plus, hotelierii trebuie sa plateasca si o taxa de canal, de 2,91 lei/metru cub.

In total, costurile suportate sunt de 5,44 lei/metru cub de apa. "RAJA cumpara apa de la Apele Romane cu 0,04 lei/m3 si o vinde cu 5,44 lei/m3, folosind un adaos comercial de 13.600%. Este incredibil acest jaf la drum mare pe care il practica RAJA, nerespectand nici o regula, ei umfland numai facturile", spune Iftimie.

Presedintele AISVT a precizat ca de 20 de ani in statiuni nu s-a facut nici o investitie in modernizarea coloanelor de alimentare cu apa si canalizare, iar tot ceea ce inseamna reparatii si schimbare de apomentre sunt executate de hotelieri.

"Ei au devenit o mare firma capusa, care se crede deasupra legii, marindu-ne facturile si agatandu-se de argumentarea unor cheltuieli si hotarari locale", a precizat acesta.

Ifitime solicita regiei de apa sa justifice modul de cheltuire a banilor si cresterea in fiecare an a pretului apei.

De asemenea, el cere sesizarea Curtii de Conturi, Consiliul Concurentei si atacarea in justitie a acestor facturi in vederea suspendarii platilor.


Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Numar record de turisti aflati pe litoral romanesc .

Masinile au umplut pana la refuz Autostrada Soarelui. Soferii au asteptat rabdatori in coloana, cu gandul la baia ce ii astepta la capatul drumului.

Se anunta cel mai aglomerat sfarsit de saptamana de pana acum, dar si cu vremea cea mai frumoasa.

Aproape 120.000 de turisti sunt in acest moment pe litoral. Cu totii au dat buzna aici, atrasi de vremea excelenta si apa calda a marii negre.............

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

La plaja pe malul Senei!

Pe o vreme cam mohorata, angajatii primariei din Paris au inceput sa amenajeze de acum traditionala plaja de pe malul Senei.

Proiectul este gandit sa aline dorul de mare al acelor parizieni care, din felurite motive, nu reusesc sa plece in vacanta in perioada verii.

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Preturi umflate pe litoral, din cauza numarului redus de turisti!

Daca va bucurati la gandul ca o sa va coste mai putin cazarea la mare, iata si vestea proasta: veti plati in schimb mai mult pe mancare si bautura.

Comerciantii de pe plaja si patronii de terase nu doar ca tin cu dintii de preturi, dar le-au si marit, incercand sa compenseze astfel lipsa clientilor.

Preturile din Vama sau Costinesti au explodat si au ajuns sa fie mai mari decat in Mamaia! De exemplu, un sezlong pe plaja va costa in Vama 10 de lei pe zi - la fel ca la Mamaia, iar la Costinesti e si mai scump: 15 lei pe zi.

Diferenta este si mai evidenta la shaorma: 13 de lei in Vama Veche si 7 la Mamaia. Iar comerciantii nu au de gand sa lase deloc din preturi pentru ca, spun ei, si asa au clienti putini, si trebuie sa castige si ei un ban..................

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Oferta pe litoral: 24 de grade in apa, peste 30 la umbra, 42 nisipul

Unde plecati ca sa nu va sufocati? "La mare", au raspuns multi la aceasta intrebare. Dimineata, pe cand era inca racoare, mii de masini au umplut autostrada. Soferii au indurat cozile cu gandul la baia pe care o vor face la destinatie.

Se anunta cel mai aglomerat sfarsit de saptamana de pana acum, pe litoral. Cu 24 de grade in apa si peste 30 la umbra. Nervii soferilor au disparut intr-o clipa pe plaja, unde nispiul avea 42 de grade Celsius. Aproape imposibil de rezistat, asa ca majoritatea s-a refugiat in apa marii.............

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Variante racoroase de vacanta: salina din Prahova

Daca n-au umplut plajele, romanii morti de cald au facut cozi la strandurile din toata tara. Si bunicii s-au refugiat in piscine cu nepotii, pentru ca avertismentele medicilor ii vizeaza in mod special.

Cea mai buna alegere pare a fi totusi cea a turistilor care s-au ascuns la 200 de metri adancime, tocmai in salina din Prahova............

Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Distractie in stil romanesc pe Valea Prahovei !

Sutele de turisti care au fugit de canicula la munte s-au inviorat brusc cand au dat de racoare si au tinut-o tot intr-o petrecere, pana in zori.



Au incins hore la gura cortului, apoi s-au ospatat cu bunatati fripte pe gratar. Totul completat cu vin si bere puse la racit in parau.

La poalele Bucegilor, termometrele nu au aratat vineri seara mai mult de 16 grade. Racoarea si aerul curat i-au inviorat ca prin minune pe turistii toropiti de caldurile de la campie..........


Mai mult pe ProTv

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Elena Udrea: Privatizarile discutabile au dus turismul balnear intr-o situatie deplorabila

Ministrul turismului, Elena Udrea, a declarat vineri in deschiderea Conferintei internationale pentru stabilirea strategiei in turismul balnear ca privatizarile facute in anii '90 sunt discutabile si au dus multe statiuni balneo climaterice intr-o stare deplorabila.


"In anii '90 au fost facute privatizari discutabile catre persoane sau companii care nu au activitate in turism. Asta a facut ca foarte multe statiuni sa ajunga intr-o stare deplorabila. Aceste persoane sau companii au avut ocazia de a cumpara pe nimic hotelurile pe care apoi le-au pus gaj pentru a obtine finantari. Asa s-a ajuns ca statiuni intregi sa moara", a declarat ministrul turismului Elena Udrea.

In opinia ministrului, stategia trebuie sa aduca sprijin autoritatilor locale pentru ca acestea sa impuna un comportament economic util pentru cei care detin hoteluri in statiunile balneare.

"Din acest punct de vedere cea mai grava situatie este la Baile Herculane" a precizat Udrea.

Ministrul turismului a mai spus ca Romania are nevoie de foarte mult timp de aceasta strategie pentru turismul balnear.

" In urma cu sase luni cand a fost reinfiintat Ministerul Turismului am declarat turismul balenar o prioritate pentru turismul romanesc. In Romania, exista o treime din izvoarele naturale ale Europei, iar potentialul turismului balnear este permanent si inepuizabil" , a declarat Udrea.

Aceasta a mai spus ca exista o discrepanta intre valoarea turismului balnear si potential, 90% dintre turistii balneo fiind romani.

"Dupa 20 de ani de neimplicare a statului in turismul balnear efectele sunt grave, turistii traditionali din Israel si Germania nemaiaratandu-se interesati de Romania.

Sarcina noastra este de a transforma turismul pentru bolnavi in turism balnear, de tip spa, cum se practica in toata lumea, care sa se adreseze tuturor categoriilor de varste" , a spus Elena Udrea.

Ministrul Turismului spera ca strategia pentru turismul balnear sa fie finalizata pana la sfarsitul anului si sa readuca Romania pe harta destinatiilor de turism de sanatate.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

In vremuri de criza, Romania poate sa scoata bani frumosi din ecoturism!

Anual, sute de turisti nemti sau austrieci vor sa petreaca o saptamana in mijlocul naturii ori in sate pitoresti. De ce sa nu aleaga tara noastra, se intreaba Elena Udrea, care a lansat joi strategia de dezvoltare a ecoturismului.



La Sulina, cativa romani si-au dat seama de potentialul locului si gazduiesc turisti straini pentru care un concediu inseamna plaja salbatica, liniste si mancaruri traditionale. Nu ii costa mai mult de 1.500 de lei sejurul.

Ziua in Delta incepe cu o plimbare cu barca, printre nuferi, continua cu o partida de pescuit si se incheie cu un bors de peste traditional, facut cu apa din Dunare.

Si in zona Bran, cativa localnici si-au construit o pensiune 100% ecologica, unde o noapte de cazare este 100 lei. Afara, oaspetii sunt invitati in livada sau la pastravarie.

Ministrul turismului, Elena Udrea, are planuri mari: vrea ca pana in 2009, astfel de pensiuni sa sa inmulteasca.

Tara noastra are un potential urias pentru ecoturism, cu peste 1 milion de hectare de vegetatie protejate prin lege. Mai mult de 30% din animalele salbatice ale Europei traiesc in padurile noastre.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Hotelierii si particularii de la mare se lupta aprig pentru fiecare client!

Daca anul trecut si unii, si altii aveau camerele pline, anul acesta lucrurile s-au schimbat.



Fata de alti ani, acum vedem la malul marii tot mai multi particulari care ies in strada cu cheile in mana si ii ademenesc pe turisti chiar inainte sa intre in hotelul in care au rezervare.

Mizeaza pe o oferta de pret imbatabila. De exemplu, in Eforie Nord, o camera dubla la un hotel de 3 stele costa 150 de lei, in timp ce particularii o dau cu 60, cel mult 90 de lei. Mai mult, localnicii sustin ca ceea ce ofera ei este mult peste conditiile din hoteluri.

Hotelierii spun ca aceasta "concurenta nedreapta", cum o numesc ei, le-a redus serios veniturile.

Cand sunt prinsi de inspectorii primariei, particularii sunt amendati, conform unei hotarari a consiliului local, pentru ca nu au dreptul sa cazeze turisti. Amenzile sunt insa ridicole, in comparatie cu castigurile: 100 de lei.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

A venit canicula! Turistii fug la munte!

Caldura sufocanta care s-a instalat de la primele ore ale zilei i-a facut pe multi dintre cei care sunt deja in vacanta sa fuga spre munte.



La munte e cu adevarat racoare: nici 20 de grade Celsius, fata de cele 36 de la campie. Avem, asadar, toate motivele din lume sa-i invidiem pe cei 10.000 de turisti care au putut merge pe creste, unde au gasit si mici portiuni cu zapada.

Unii s-au nimerit in concediu si au fugit de pe plaja, direct pe munte. Altii si-au luat cateva zile libere, tocmai ca sa scape de zapuseala.

Administratorii instalatiilor de transport pe cablu au pus in functiune telecabina care face legatura intre Babele si Pestera. Asadar, in maximum patru ore, oricine ajunge pe platoul Bucegilor poate sa viziteze si pestera Ialomicioarei si schitul de la intrarea in grota.

Telecabina va functiona cu program prelungit pana la coborarea de pe munte a ultimului turist.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Turistii nemti sunt asteptati din nou pe litoralul romanesc!

Receptionerele si ospatarii de la mare pot incepe de-acum sa invete limba lui Goethe. De vara viitoare, in Mamaia sunt asteptati din nou turistii germani, care ne-au cam ocolit din 2007.



Un operator important, care eticheta litoralul nostru ca neprietenos, s-a razgandit si promite sa ne umple iar statiunile cu straini. Desigur, daca indeplinim cateva conditii...

In primul rand, cand vine vorba de transport, turistii germani vor sa ajunga la malul marii pe calea aerului. Au primit promisiunea unei curse rapide, mai ales ca Aeroportul Mihail Kogalniceanu se afla la doar 20 de km de Mamaia.

In al doilea rand, isi doresc tot confortul, dar la preturi "de criza". Nicio problema, spun hotelierii, care in aceasta perioada au anuntat oricum reduceri si de 30-40% la tarifele de cazare.

Si sa nu uitam ca turistilor germani le place distractia!

In acest moment, pe litoralul nostru sunt 4.000 de turisti straini. Hotelierii spun ca germanii ar fi pentru ei mana cereasca, daca ne gandim ca in 2007, cand operatorii externi s-au retras, ei aduceau pe tot sezonul estival in jur de 40.000 de turisti straini.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Ministerul Turismului promoveaza proiectul "Turist in Bucuresti"

Ministerul Turismului a semnat un parteneriat cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, pentru realizarea si promovarea proiectului "Turist in Bucuresti", parte a campaniei "Turist in Romania", a anuntat joi ministrul Turismului, Elena Udrea in cadrul unei conferinte de presa, potrivit NewsIn.


"Se impunea un proiect de promovare a Capitalei ca si capitala europeana si destinatie turistica. Bucurestiul se confrunta cu o scadere a gradului de ocupare a camerelor de hotel si o scadere a numarului de turisti. Avand in vedere ca Bucurestiul era o destinatie pentru turismul de afaceri, afectata de criza economica, am decis promovarea acestui proiect, in parteneriat cu autoritatile locale si cu parteneri din mediul privat. Dorim sa atragem parteneri din zona hotelurilor, restaurantelor, institutiilor publice, teatre si, de ce nu circ", a declarat Udrea.

Potrivit acesteia, autoritatile locale si partenerii privati vor organiza aceste evenimente, iar Ministerul Turismului le va promova.

Primul eveniment din acest proiect este realizat de Autoritatea Locala de Cultura si este intitulat "Bucuresti-teatrul de vara".

In acest moment exista un studiu care vizeaza luciul de apa al Lacului Morii, iar Ministerul Turismului doreste sa sprijine autoritatile locale pentru dezvoltarea turismului si agrementului pe acest lac.

Campania "Turist in Romania" pe care o va defasura Ministerul Turismului are ca obiectiv promovarea destinatiilor romanesti pe plan intern, in scopul de a constientiza consumatorii de produse turistice cu privire la atractiile pe care Romania le ofera si pentru a determina cat mai multi romani sa isi petreaca vacantele in tara.

Pentru realizarea campaniei "Turist in Romania", care ar trebui sa se desfasoare in perioada 1 august - 25 decembrie 2009, potrivit unui anunt de licitatie al MT, institutia condusa de Elena Udrea va cheltui circa 3.974.790 lei, fara TVA. Banii provin de la bugetul de stat.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Elena Udrea: Pana acum s-au vandut tichete de vacanta in valoare de 2 milioane de euro

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat joi ca, pana in prezent, s-au vandut tichete de vacanta in valoare de doua milioane de euro, majoritatea fiind acordate de firme din domeniul privat.


"Proiectul legii tichetelor de vacanta se afla in prezent in Parlament, pentru a fi avizat. Acest proiect se aplica deja de trei luni si, deocamdata, are ca destinatie doar mediul privat, care a acordat astfel de tichete de vacanta in valoare de peste doua milioane de euro", a declarat ministrul turismului, Elena Udrea, la prezentarea bilantului pe primele sase luni de la reinfiintarea ministerului.

De asemenea, potrivit acesteia, cele doua mari campanii de promovare derulate de Ministerul Turismului (MT) in acest an, Litoral si Bucovina de sarbatorile pascale, Litoral de 1 mai au adus, conform datelor ANAT si IPJ, aproximativ 125.000 de turisti si venituri de 8 milioane de euro, doar pentru prima campanie.

"Romania are nevoie, la nivel international de o campanie de identificare ca destinatie turistica distincta, prin care sa aducem notorietate tarii, deoarece nu este cunoscuta international. Avem avantajul ca tara noastra ofera toate tipurile de turism. Actualul tip de promovare, lansat la Paris, se va face, pana la aparitia brandului turistic al Romaniei, moment in care se va gandi un alt tip de promovare", a declarat Udrea.

Conform ministrului turismului, bugetul MT a fost initial de 397.302.000 lei, diminuat cu circa 11%, la 352.631.000, de la rectificarea bugetara, ceea ce reprezinta 0,06 din PIB.

Cea mai mare parte a bugetului, 73%, este destinata sustinerii autoritatilor publice locale pentru inevstitii in infrastructura de turism.

Astfel, din bugetul alocat, aproximativ 29%, respectiv 36 milioane lei, s-au cheltuit deja majoritatea proiectelor aflandu-se in faza executarii licitatiilor.

In ceea ce priveste activitatea de promovare, pentru aceasta a fost alocata suma de 13.336.000 lei, adica aproximativ 3 milioane de euro.

"Nu putem face o estimare cantitativa a campaniilor de promovare in acest moment. Previziunile tuturor autoritatilor de turism din lume au fost date peste cap de criza economica, iar acestea au reactionat imediat prin cresterea bugetelor de promovare. In ceea ce priveste promovarea Romaniei pe canalele Eurosport si CNN, postul cu cea mai mare audienta pe segment, o cifra reala a numarului de turisti vom avea la inceputul anului viitor", a mai spus Elena Udrea.

Ministrul de resort a mai precizat ca, pentru realizarea brandului turistic al Romaniei, se vor utiliza fonduri europene cu finantare pana in anul 2013.

"Suma totala este de 75 milioane de euro, dintre care 2 milioane sunt pentru crearea brandului turistic al Romaniei, iar 73 sunt pentru promovarea turistica", a mentionat Udrea.

Elena Udrea a mai spus ca Romania se va alatura, in 2010, proiectului "Drumul Matasii", iar Bucurestiul va deveni Capitala Turismului.

Prin fondurile europene, Ministerul Turismului a intermediat finantarea a 19 proiecte turistice, dintr-un total de 45 si in valoare de 3 milioane de euro, beneficiari fiind autoritati publice locale si ONG-uri.

La capitolul legislatie, Ministerul Turismului a promovat in cele sase luni trei ordonante de urgenta, doua hotarari de Guvern, doua ordine de ministru publicate in Monitorul Oficial si alte cinci hotarari de Guvern care sunt in procedura de publicare in monitorul oficial.

Udrea :Tinta mea este ca, la finalul mandatului, turismul sa contribuie cu 6,7%-7% la PIB

"In prezent, aportul turismului la Producul Intern Brut este de 3%", a declarat ministrul turismului, Elena Udrea. Conform acesteia, ministerul isi propune sa creasca cu 100.000 numarul locurilor de munca din acest domeniu si o crestere a numarului de turisti cu cel putin 15%.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Nemirschi: Doar Rezervatia Deltei are dreptul sa perceapa taxa de acces in Delta Dunarii

Asociatia Romana a Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD) este singura institutie care are dreptul sa perceapa taxa de intrare in Delta, iar Ministerul Mediului a dat in judecata Consiliul Judetean Tulcea care ia taxa de acces, a declarat joi ministrul de resort, Nicolae Nemirschi, potrivit NewsIn.


"Am suspendat taxa de intrare in Delta pe 2009. Am deschis, totodata, proces in contencios Consiliului Judetean care nu are voie sa instituie taxe acolo", a spus Nemirschi.

El a precizat ca Ministerul Mediului a refacut cuantumul taxei "pentru ca nu era bine fundamentat" si a realizat o taxa "mai elastica".

Pe 13 iulie, guvernatorul ARBDD, Grigore Baboianu, declara ca taxa de acces in Delta Dunarii, in valoare de 20 lei, instituita in iunie 2009 prin ordin al ministrului Mediului, a fost suspendata.

In acest moment, in Delta se aplica doar taxa de acces pe care o percepe Consiliul Judetean Tulcea, in valoare de 10 lei.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Udrea vrea parcuri de sanatate la Ana Aslan si Snagov

Strategia de dezvoltare a turismului balnear in Romania ar putea fi finalizata pana la finele anului, urmand sa fie implementata la inceputul lui 2010, printre proiectele propuse de Ministerul Turismului numarandu-se dezvoltarea unui parc de sanatate la Ana Aslan si construirea unuia nou la Snagov.


"Speram si ne dorim ca strategia de dezvoltare a turismului balnear sa fie gata pana la sfarsitul anului si sa incepem sa o implementam de la inceputul anului viitor. Romania are un potential extraordinar de dezvoltare a acestui tip de turism, avand in vedere ca detinem o treime din izvoarele termale si naturale ale Europei", a declarat, vineri, in cadrul unei conferinte de presa, ministrul Turismului, Elena Udrea, potrivit Mediafax.

Ea a adaugat ca turistii romani manifesta lipsa de interes pentru turismul balnear, iar numarul strainilor interesati de statiunile balneare romanesti este foarte redus, o explicatie in acest sens fiind starea proasta a infrastructurii si lipsa de promovare a segmentului balnear.

"Preocuparea pe care o manifestam cu totii pentru dezvoltarea turismului balnear este una potrivita si care trebuie sa aiba efecte rapide, pentru ca in ultimii 20 de ani nu numai ca nu am reusit sa crestem numarul de turisti, ci am reusit sa ii pierdem si pe cei care veneau traditional in Romania, mai ales cei din Germania si Israel. Acum sunt foarte putini cei care mai ajung in Romania pentru tratamente balneare", a spus Udrea.

Udrea a precizat ca in perioada 1993-2007, numarul turistilor in statiunile balneare romanesti a oscilat intre 600.000-700.000 de turisti.

In prezent, in Romania, exista aproape 160 de localitati care detin resurse minerale terapeutice, iar dintre acestea 23 de statiuni sunt atestate ca zone turistice de interes local si alte 23 de interes national.

Ministrul a mentionat ca foarte multe statiuni sunt in stare de degradare, avand in vedere ca proprietarii de hoteluri si autoritatile locale nu au investit in infrastructura.

"Un numar foarte mare de statiuni se afla in stare de degradare si de neutilizare a patrimoniului de structuri de cazare turistice si cred ca ceea ce trebuie facut este sa oferim un sprijin autoritatilor locale pentru acestea sa impuna un comportament economic util celor care detin hoteluri in statiunile balneare. Totodata, trebuie rezolvate toate problemele in acest domeniu, inclusiv cele legate de calificarea celor care lucreaza pe acest segment", a declarat Udrea.

Ea a aratat ca aceasta strategie de dezvoltare a segmentului balnear are, totodata, scopul de a schimba mentalitatea celor care lucreaza in turismul balnear si a turistilor, transformand "traditionalul turism pentru bolnavi" in turism de sanatate, care sa se adreseze tuturor categoriilor de varsta.

"Stiu foarte multi romani care merg in zone indepartate, gen Asia, pentru a se trata cu apa cu petale de trandafiri. Aceste persoane ar putea veni in Romania pentru a se trata in statiunile romanesti.

Turismul balnear ar trebui sa fie atractiv nu doar pentru cei de varsta a treia, ci si pentru tineri si cei care aleg sa-si petreaca concediile in astfel de statiuni", a spus Udrea.

Printre proiectele propuse de Ministerul Turismului se numara transformarea centrului "Ana Aslan" intr-un parc de sanatate, in parteneriat cu Ministerul Sanatatii.

"Ne-am gandit, impreuna cu Ministerul Sanatatii, sa dezvoltam un parc de sanatate in cadrul centrului «Ana Aslan» din Bucuresti. Totodata, avem in vedere o lege a balneologiei, prin care medicii sa faca recomandari de preventie si tratare prin turismul balnear, astfel incat sa se reduca numarul internarilor in spitale, iar pacientii sa nu se mai trateze cu medicamente", a aratat Udrea.

Secretarul de stat in Ministerul Sanatatii Cristian Irimie a declarat ca dezvoltarea Ana Aslan va permite reintroducerea centrului de sanatate in circuitul international.

"Vom dezvolta, alaturi de Ministerul Turismului, o institutie complexa cu servicii la cel mai inalt nivel si vor exista unitati medicale de inalta performanta. Acest proiect va permite reintroducerea Ana Aslan in circuitul international", a spus Irimie.

Totodata, Udrea a adaugat ca reprezentatii Primariei Snagov sunt dispusi sa incheie un parteneriat pentru dezvoltarea unui parc turistic de sanatate la Snagov, pentru care ministerul cauta investitori.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Udrea: Pretul de inchiriere al plajelor a scazut de la 9 euro/mp pana la 2 euro/mp

Pretul pentru inchirierea plajelor de pe litoralul autohton au scazut de la 9 euro/mp la 2 euro/mp, in urma eliminarii intermediarilor, iar ministrul turismului spera ca aceasta diminuare se va regasi si in preturile pentru cazare, a declarat joi, in cadrul unei conferinte de presa, Elena Udrea, citata de NewsIn.


"Metrul patrat de plaja este inchiriat acum la pretul de doi euro, direct de la Directia Apelor Dobrogea Litoral (DADL), fata de noua euro cu cat era inchiriat inainte de catre administratorii plajelor si intermediari.

Sper ca aceasta diferenta sa se regaseasca in pretul platit de turisti la cazare", a declarat joi ministrul turismului, Elena Udrea.

Aceasat a mai anuntat ca, pe perioada sezonului estival a decis oprirea tuturor lucarilor de constructie in statiunile de pe litoral.

Potrivit datelor centralizate de DADL, dintr-un numar total de 51 de sectoare de plaja amplasate in toate statiunile de pe litoral, numai 26 sunt libere de orice sarcini si vor reveni hotelierilor, iar restul vor ramane in administrarea operatorilor care au castigat acest drept in baza contractelor mai vechi incheiate cu DADL.

Aceste contracte au fost reziliate dupa schimbarea Guvernului, de catre noua echipa de conducere a DADL, dar majoritatea operatorilor au dat in judecata institutia si au castigat dreptul de a opera in continuare suprafetele de plaja.

Procesul se va judeca pe fond, dar cel mai probabil o sentinta definitiva se va da peste circa un an.

Guvernul Romaniei a aprobat in luna aprilie a acestui an, prin ordonanta de urgenta, modificarea reglementarilor privind utilizarea plajei Marii Negre si controlul activitatilor desfasurate pe plaja.

Potrivit acestui act normativ, utilizarea plajelor in scop turistic se va face in baza unui contract de asociere cu titularul dreptului de administrare, Administratia Nationala Apele Romane (ANAR), prin Directia Apelor Dobrogea-Litoral, pe perioada unui sezon estival.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Emil Boc : Functionari care trebuie sa avizeze proiecte cu fonduri UE nu vor avea vacanta

Premierul Emil Boc a cerut, joi, sefilor de servicii deconcentrate sa nu permita plecarea in vacanta a functionarilor care avizeaza proiectele finantate din fonduri comunitare, astfel incat procedurile de contractare a banilor sa fie incheiate la termen, pentru a evita pierderea fondurilor.


El a formulat solicitarea la Calarasi, unde se afla in vizita, intr-un discurs sustinut in fata sefilor de servicii deconcentrate, autoritatilor locale si parlamentarilor din zona, precizeaza Mediafax.

"Niciun functionar care are legatura directa sau indirecta cu aprobarea acestor proiecte si depunerea lor sa nu aiba vacanta. Ma refer aici la ceea ce inseamna mediu, inspectorat de stat in constructii si alte servicii deconcentrate care avizeaza proiectele depuse de autoritatile locale", a spus Boc.

Premierul a amintit ca unul dintre aceste programe, in care solicitarile de fonduri trebuie depuse si aprobate pana la sfarsitul lunii iulie, pentru o finantare comunitara de peste 700 milioane euro, este cel legat de dezvoltarea satelor.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Udrea : Comportamentul turistilor, principala problema in parcurile nationale

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a atras atentia ca principala problema intalnita in parcurile nationale si ariile protejate este comportamentul celor care desfasoara activitati economice in zona, dar in special al turistilor, care polueaza aceste zonem relateaza NewsIn.


"Am vizitat cu totii parcuri nationale si arii protejate si am constatat ca principala problema este data de comportamentul celor care au activitati economice in zona, dar in special al turistilor care nu cunosc importanta mediului inconjurator si a poluarii de care ne lovim in aceste zone.

Trebuie sa sprijinim autoritatile locale pentru combaterea poluarii, iar prin lege sa se impuna acest lucru (...) Ne vom baza pe acte normative care sa-i oblige pe cei cu activitati economie in domeniu sa se comporte ca atare, astfel incat, pe viitor, sa ne bucuram cu totii de bogatiile naturale fara sa ne lovim de problemele cu care ne confruntam azi, cu poluarea", a declarat, joi, ministrul turismului, Elena Udrea, in deschiderea conferintei avand ca subiect elaborarea "Strategiei nationale de dezvoltare a ecoturismului in Romania".

In opinia ministrului Turismului, aceasta strategie ar fi trebuit sa fie elaborata inca din 2005.

"Ne dorim ca, pana la sfarsitul anului, sa fim gata cu strategia. Pe langa implicarea Ministerului Turismului si a Ministerul Mediului, vom avea parteneriate cu administratia ariilor protejate, cu asociatiile profesionale, cu asociatiile de promovare din turism, asociatiile patronale si iubitorii de ecoturism", a precizat Elena Udrea.

Potrivit ministrului, atat turistii romani, cat si cei straini sunt interesati de ecoturism, agroturism si turism cultural, iar Romania le poate oferi.

"Am spus ca am ramas in urma cu urbanizarea zonelor de turism, insa acest lucru ne aduce acum in situatia fericita de a avea turisti care sa-si doreasca sa petreaca vacanta in Romania", a mai spus ministrul Turismului.

Elena Udrea a spus ca ecoturismul si turismul balnear reprezinta bazele dezvoltarii durabile a turismului romanesc.

"Turismul eco si cel balneo sunt extrem de importante la nivel national si international. Exista directive europene pentru turismul eco si cel de sanatate.

Trebuie sa dam sansa locuitorilor din zonele protejate de a dezvolta activitati economice, iar administratia locala, cei care administreaza aceste zone, sa investesca in infrastructura, in caile de acces si puncte de informare turistica", a mai spus Udrea.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Alin Burcea, Paralela 45: Daca nu scrii "Oferta Speciala", nu mai cumpara nimeni

In turismul intern si cel extern sunt caderi, in materie de incasari si numar de persoane. Daca vrei sa vinzi o vacanta in Creta, trebuie sa vii cu oferta speciala pentru ca, daca nu scrii "Oferta Speciala", nu mai cumpara nimeni. Toata lumea negociaza astazi pentru 30 de euro, si nu pentru ca nu i-ar avea, ci pentru ca s-a indus aceasta psihologie cum ca, in perioada de criza, trebuie sa negociem chiar si pentru 30 de euro", a declarat Alin Burcea, presedintele agentiei de turism Paralela 45.


Vezi interviul pe Biztube.ro:

Alin Burcea, Paralela 45: Daca nu scrii "Oferta Speciala", nu mai cumpara nimeni

Alin Burcea, Paralela 45: Antalya ramane pe locul intai, chiar daca numarul de turisti s-a redus cu 30 %

Elena Udrea a declarat recent ca realizarile dumneavoastra, cat timp ati fost secretar de stat in ministerul Turismului, constau in faptul ca v-ati construit un bloc de apartamente la Neptun.

Fiecare are dreptul sa faca ce comentarii vrea. O sa vedem si noi dupa ce termina doamna ministru mandatul ce-o sa comenteze lumea. Referitor la subiectul asta, in perioada cat am fost secretar de stat nu am construit nici un bloc.

Acest celebru bloc despre care a scris toata presa romaneasca s-a construit in anii ulterior, pe credit. De unde apare, insa, aceasta intrebare de natura acuzatoare?

Acest teren a fost cumparat prin licitatie publica, cu strigare, de la Societatea Neptun-Olimp S.A.

Blocul a fost facut cu bani din credit, exista acte, am tot verificat si nu e nici un fel de problema. Reactia doamnei ministru a venit ca urmare a unei critici vizavi de lucrurile care puteau sa se faca pana acum si nu s-au facut.

In momentul de fata avem un buget al Ministerului Turismului.

Nu am spus despre doamna Udrea ca este un ministru dezinteresat de activitatea pe care o are. Si tot ceea ce se intampla de 6 luni de zile confirma faptul ca este interesata, ca ministru.

Au fost critici constructive legate de tichetele de vacanta, proiect care a fost adus pe masa doamnei ministru la inceputul lunii decembrie si pe care l-am promovat impreuna.

Din pacate, proiectul a plecat la Guvern sub forma de ordonanta cu o limitare a comisionului de 10%, fara sa se aiba in vedere ca initiatorii de tichete au costuri. Ofertele initiale venite din partea emitatorilor de tichete de vacanta erau de 6, 7, 9%.

Practic, nu mai ramane nimic pentru agentia de turism, in conditiile in care, in turismul intern, si ma refer la litoral unde este grosul vanzarilor, se lucreaza cu tour operatori.

In plus, tichetul de vacanta este o forma de plata cum sunt tichetele de masa.

Agentiei de turism ii poti plati cu tichete de vacanta sau cu numerar. Aici apare iarasi o bizarerie. Pentru acelasi bilet pe litoral, daca incasezi numerar dai un comison de 15-17% si, daca incasezi cu tichete de vacant, dai 10%.

Nu este normal ca in aceeasi agentie sa se vanda acelasi produs cu comisioane diferite. Nici contabil nu ai cum sa-l urmaresti.

Pe de alta parte, nu am spus niciodata ca sumele date pentru evenimentele organizate de Paste si de 1 mai nu au fost niste sume corespunzatoare.

Am spus ca acele evenimente, pe care le-a vazut toata lumea, ar fi trebuit urmate de o campanie de publicitate, prin spoturi, asa cum au bulgarii.

Iata ca bulgarii, fara prea multe analize, statistici si critici, sunt pe trei posturi de televiziune romanesti si atrag turisti.

La noi de ce nu s-a facut asta? De-a lungul timpului s-a tot discutat ca este nevoie de promovare, dar nu numai prin evenimente.

Probabil ca ar fi trebuit ca cei de la minister, dupa aprobarea bugetului in martie, sa se miste mai repede.

Cert este ca acum este prea tarziu si procedura nu se mai poate face. N-are sens sa incepem acum o campanie de la 1 august, pentru ca se vor inscrie putini.

Asta era singura critica. Eu o consider constructiva si in nici un caz atac la persoana.

Alte solicitari pe care le-am cerut sunt masuri cu caracter de acte normative prin care sa stimulam anumite activitati, cum ar fi aducerea de turisti straini. Avem cel putin 900.000 turisti straini, dar pe litoral, in anul acesta, vorbim de cateva zeci de mii.

Este un volum foarte mic pentru un litoral intreg, in conditiile in care alte tari vorbesc de zeci de milioane. Cei care aduc turisti in Romania, trebuie sa fie sprijiniti.

Am propus sa sprijinim aceasta mana de oameni, 20 de agentii de turism care fac acest lucru din pasiune, pentru ca alt profit nu au.

Trebuie sa mearga la targuri internationale, sunt costuri de toate felurile, sunt materiale publicitare si am propus sa-i rasplatim cu o prima de export.

Aceasta prima de export trebuie sa se constituie intr-o suma pe innoptare pe care agentia de turism sa o poata deduce dintr-o taxa.

Alta idee ar fi sprijinul financiar pentru participarea la targurile interne. Din ce am constatat pana acum, datorita scaderii clare a vanzarilor in 2009, s-ar putea sa ne trezim la targul de turism de la Romexpo din primavara lui 2010 ca participantii la targ sunt jumatate iar suprafata contractata poate sa fie la 30%.

Capacitatea de cazare in momentul de fata este de 130.000 de locuri, insa litoralul romanesc este ocupat in proportie de 50%.

Sigur ca este un an prost. Inceputul lui iulie a fost, intotdeauna, mai slab pentru ca atunci este bacalaureatul, insa acum vorbim de 50%, fata de 70%, cat era in anii trecuti.

In afara de criza economica, noi suntem si intr-o criza psihologica si daca media da in fiecare zi stiri ca litoralul este scump, ca sunt multi someri, este evident ca, la nivelul intelectului pe care il are fiecare, apare acest blocaj: "hai sa nu cheltuiesc, de ce sa ma duc la mare ca oricum este si scump si e si prost".

Ar fi fost necesara o promovare care sa dea si notiuni de preturi, pentru ca, in 2009, hotelierii au facut foarte multe oferte speciale. Am avut programul "Litoralul pentru toti". Cat l-au putut promova patronatele?

Si vorbim de sume mari. Erau cateva zeci de mii de locuri puse in vanzare, saptamana costa 1 milion jumatate, intre 1 mai si 15 iunie.

La banii acestia cred ca foarte multa lume ar fi mers. Din pacate, promovarea acestui program s-a facut foarte putin si cred ca e o scapare a echipei ministeriale.

Care sunt segmentele din turism care vor avea cel mai mult de suferit?

Nu exista segment de turism care sa nu fie afectat. In afara de turismul de masa, cum e litoralul, si turismul de munte este afectat pentru ca firmele care faceau traininguri si seminarii si-au redus activitatea la jumatate.

In turismul intern si cel extern sunt caderi, in materie de incasari si numar de persoane, intrucat toata lumea vrea oferte speciale.

Astazi, de exemplu, daca vrei sa vinzi o vacanta in Creta, trebuie sa vii cu oferta speciala pentru ca, daca nu scrii "Oferta Speciala", nu mai cumpara nimeni.

Toata lumea negociaza astazi pentru 30 de euro. Si nu pentru ca nu i-ar avea, ci pentru ca s-a indus aceasta psihologie cum ca, in perioada de criza, trebuie sa negociem chiar si pentru 30 de euro.

Care sunt destinatiile favorite ale romanilor de petrecere a concediului, in strainatate?

Vara avem chartere catre ce inseamana destinatiile de-acum traditionale: Creta, Rhodos sau Spania, care inseamna Mallorca, Tenerife si Costa Brava langa Barcelona si Antalya.

Antalya ramane pe locul intai, chiar daca numarul de turisti s-a redus cu 30 %.

Bulgaria se mai vinde bine, precum si partea de nord a Greciei: Paralia Katerini, Halkidiki, unde oamenii merg cu masina, poate la fel de mult ca anul trecut.

Ca numar de persoane care merg in circuite si excursii, se remarca o stagnare fata de 2008 sau poate chiar o crestere pentru ca sunt foarte multe persoane dupa 40-50 care vor sa mearga sa viziteze.

Acum oferta la un hotel de 5 stele din Antalya a ajuns la 950 euro/saptamana. 35% este o reducere extrem de importanta. Am vazut hoteluri de cince stele in Antalya, fara plaja proprie, cu 350-400 euro fara taxe, cu avionul inclus.

Creta iarasi are oferte la 2-3 stele, o saptamana cu 200 euro. Sigur ca nu e un hotel de lux, un hotel simplu care are demipensiune. Am vazut oferte in Mallorca la hotel de 2 stele la 270 euro, pe saptamana. Se poate pleca cu 340 euro cu tot cu taxe.

Sigur ca aici apare, din pacate, comparatia cu litoralul romanesc.

Cum va evolua pretul serviciilor la intern, in acest an?

Se spune ca avem servicii proaste si scumpe. Sunt deja servicii mai ieftine la hotelurile din Romania.

Problema la noi este de areal general, nu neaparat de hotel. Sunt hoteluri de 3 stele pe litoralul romanesc, incepand din Mamaia, in Jupiter, cu proprietari preocupati care au si plaja lor.

Un alt lucru bun facut de Udrea impreuna cu Radu Mazare a fost faptul ca s-au dat plajele inapoi la hotelieri. Acum, plaja este un accesoriu al unui hotel de 3 sau 4 stele.

Vin turistii straini in Romania vara aceasta? Care este trendul?

Vin putini, in general.

Vin si pe circuite cultural, insa principala problema nu este pretul ci brandul. Romania nu are brand. Daca spui Austria spui ski, iar Viena este asociata cu Mozart.

Noi trebuie sa ajungem la acea imagine automata care se declanseaza in mintea unui strain cand vorbeste cineva despre Romania. Aici trebuie sa lucram.

Desi avem finantarea pentru formarea brandului de tara de 3 ani de zile, cei 75 milioane nu au fost folositi nici pana in acest moment pentru ca a fost un "dolce far niente" in fosta guvernare.

Sigur ca nu avem infrastructura, sigur ca nu avem drumuri dar nu exista un produs care sa nu poata fi vandut. Totul e vandabil.

Ce strategie trebuie sa adopte hotelierii, vara aceasta?

Pot sa spun ca a fost primul sezon in care relatia hotelier-agent a fost un parteneriat. In luna martie, s-a vandut binisor la tarifele promotionale pentru lunile iunie si august. Din pacate nu au mai venit multi alti turisti dupa cei care au fost in martie.

Cred ca ar trebui sa existe un sistem online bine pus la punct intre agentii si operatorii de turism, astfel incat toate agentiile mici sa vanda totul foarte repede. Ca idee generala, noi nu mai avem, pe litoralul romanesc, excursii de o zi. Se facea pe vremea comunismului, cu caracter istoric.

Atunci, puteai sa pleci dimineata cu autocarul, pana la Balcic, sa vizitezi castelul Reginei Maria, dupa care sa te intorci in Romania. Totul trebuie sa fie cu sprijinul ministerului care are fonduri si care sa plateasca o campanie promotionala simpla.

Foarte multi romani habar nu au ce e pe litoral. Din punctul meu de vedere, este vorba de diversificarea de servicii. Nu avem plimbari cu vaporasul.

Nu se poate sa mergi la mare si sa nu ai ceva extrem de banal: plimbarile cu vaporasul.

Interviu de Oana Dumitroiu.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Hotelierii din statiunile montane anunta scaderi de preturi cu pana la 25%

Din cauza gradului redus de ocupare a unitatilor de cazare, hotelierii de la munte vin cu oferte promotionale pentru a atrage turistii, informeaza Bloombiz.


Nu doar hotelierii de pe litoral s-au speriat ca raman fara turisti in acest sezon estival, ci si hotelierii de la munte.

Daca primii au redus tarifele cu pana la 20% si ofera cazare si masa gratuita pentru primul copil cu varsta de pana in 12 ani, operatorii din statiunile montane au venit si ei cu oferte promotionale pentru vara acestui an.

Luna trecuta, gradul de ocupare pe litoral a fost cu 20% mai mic fata de aceeasi luna a anului trecut, in timp ce in statiunile montane s-a inregistrat o scadere de 10-12%.

Un hotel de patru stele din Sinaia a lansat oferta "platesti 3 nopti, stai 4" pentru turistii care se vor caza pana in 13 septembrie, iar tariful este de 65 de euro/noapte pentru o camera dubla, pentru cel putin doua nopti, ceea ce inseamna o reducere de 25%.

De asemenea, clientii vor putea beneficia si de un discount de 10% pentru orice comanda de la trei restaurante si baruri.

Pentru toata perioada de vara, un hotel de cinci stele din Predeal ofera reduceri de pana la 25%, asta in cazul in care rezervarea se face pentru sapte nopti.

Discountul scade pe masura ce scade si numarul noptilor de cazare, dar si-asa, pentru trei nopti, turistii beneficiaza de o reducere de 15%.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Circa 20% din hotelurile din Bulgaria au fost inchise, iar veniturile continua sa scada in sector

Aproximativ 20% din hotelurile din Bulgaria, inclusiv cele de pe litoral, au fost inchise, in timp ce 60% din camere nu sunt ocupate, potrivit unui nou raport al Institutului pentru Analiza si Evaluare a Turismului, citat de Sofia Echo, preluat de NewsIn.


De asemenea, veniturile inregistrate de pe urma turistilor straini vor scadea, cel mai probabil, cu 25% anul acesta, fata de 2008, a spus Rumen Draganov, directorul Institutului.

Anul trecut, Bulgaria a castigat 2,4 miliarde euro din acest segment, mai spune Draganov, in timp ce in 2009, veniturile ar atinge doar 1,9 miliarde euro.

Scaderea veniturilor in sector este cauzata de numarul mic al vizitatorilor, rezistenta in fata preturilor ridicate, folosirea intr-un mod ineficient a resurselor umane din industrie si ineficienta investitiilor.

Draganov explica, de asemenea, ca din cauza ratei scazute a gradului de ocupare, hotelurile intampina dificultati la rambursarea imprumuturilor, conform agentiei Focus.

"Din acest motiv, unele hoteluri sunt inchise in plin sezon si vor ramane astfel pe toata durata verii", spune Draganov.

Un studiu realizat de Travel Advisor Media arata ca numarul romanilor care isi vor petrece vacanta in Bulgaria, in 2009, va creste cu 5-10%, comparativ cu anul anterior, in timp ce numarul romanilor care vor opta pentru Turcia, Spania si Grecia va fi cu pana la 12% mai mic.

Numarul turistilor romani care au vizitat Bulgaria in primele patru luni din 2009 a crescut cu 80% comparativ cu perioada similara din 2008, conform agentiei nationale de turism a tarii.

In Europa, activitatea din sectorul hotelier a scazut in total cu 10% in primul trimestru din 2009, cu 18% in Praga, cu 20% in Budapesta si cu 5% in Paris, cel mai vizitat oras din lume, afectat, de asemenea, de conditiile economice, potrivit unor date publicate la mijlocul lunii iunie.

Bulgaria, cea mai saraca tara din Uniunea Europeana, a inregistrat pentru prima data de la declansarea crizei economice mondiala o scadere a PIB-ului cu 3,5% fata de primul trimestru al anului 2008.

In trimestrul patru al anului trecut, PIB-ul a crescut cu 3,5%, in al treilea cu 6,8%, in al doilea cu 7,1%, iar in primul cu 7%.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Udrea promoveaza turismul romanesc pe Eurosport si CNN


Ministerul Turismului a incheiat procedura de achizitie publica a serviciilor pentru realizarea campaniei de publicitate pe piata internationala, posturile alese fiind Eurosport si CNN, se arata intr-un comunicat al MT. "Procedura de achizitie publica a fost aceea de negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare.


Au depus oferte trei candidati, Eurosport SA pentru difuzarea spoturilor publicitare pe o televiziune paneuropeana de sport si SC Media Investment Communication, respectiv Asocierea Best Advertising&Consult - Opti Media SRL pentru difuzarea pe postul international de stiri", se arata in comunicatul Ministerului Turismului.

Conform datelor furnizate ministerului de catre European Media and Marketing Survey (EMS), canalul Eurosport este postul de televiziune paneuropean de sport cu cea mai mare audienta, iar CNN - postul de televiziune international de stiri cu cea mai mare audienta.

Conform comunicatului, in urma parcurgerii etapelor legale, Ministerul Turismului va achizitiona serviciile de difuzare a 550 de spoturi pe Eurosport si a 475 de spoturi pe Eurosport 2, o campanie de sponsorship pe canalul Eurosport de 325 billboard-uri de sase secunde si o campanie de difuzare pe internet a 9.000.000 bannere, toate aceste servicii la un buget total de un milion de euro.

In acelasi timp, Ministerul Turismului va achizitiona serviciile de difuzare a 529 de spoturi pe canalul CNN de la Asocierea Best Advertising&Consult - Opti Media SRL, care a oferit cel mai mic cost pe punctul de audienta, la un buget de 334.950 euro, fara TVA.

"Campania Romania - Land of choice se va derula pe cele doua canale, Eurosport si CNN, in perioada august-decembrie 2009 si are drept scop cresterea numarului de turisti straini in Romania.

Una dintre principalele atributii ale Ministerului Turismului conferinte institutiei prin actul de infiintare, HG nr. 1719/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, este promovarea imaginii Romaniei ca destinatie turistica, in scopul cresterii numarului de turisti romani si straini", se mai precizeaza in comunicatul MT. Activitatile desfasurate in cadrul campaniei "Romania - Land of choice" sunt incluse in Programul anual de marketing si promovare turistica, aprobat prin HG nr. 14/2009.

Parteneri : www.reklama360.ro


Sursa:
Bloombiz

Romania ar putea fi inclusa in cataloagele TUI

Ministrul Turismului, Elena Udrea, s-a intalnit la Mamaia cu reprezentantii TUI carora le-a vorbit despre progresele inregistrate in ultimul timp in turismul de pe litoral din Romania, iar acestia au apreciat ca exista premise incurajatoare in vederea includerii tarii noastre in cataloagele companiei, relateaza NewsIn.


La invitatia ministrului turismului, Elena Udrea, facuta in luna martie, cu ocazia Bursei Internationale de Turism de la Berlin, reprezentantii TUI viziteaza in perioada 13-15 iulie litoralul romanesc.

TUI, unul dintre cei mai mari tour-operatori din lume, a retras de trei ani destinatiile din tara noastra din portofoliul companiei.

"Detllef Hohne, director TUI, a declarat ca masurile intreprinse de statul roman - de eliminare a intermediarilor in administrarea plajelor, de introducere a obligativitatii deschiderii unitatilor de cazare pe intreaga durata a sezonului estival, respectiv de interzicere a constructiilor pe durata sezonului - sunt de natura sa imbunatateasca serviciile oferite si sa dea o mai mare stabilitate pietei", se arata intr-un comunicat transmis marti de Ministerul Turismului.

Conform comunicatului, Elena Udrea l-a asigurat pe Detllef Hohne de disponibilitatea institutiei pe care o conduce pentru colaborare in vederea cresterii notorietatii destinatiilor turistice autohtone, precum si pentru identificarea unor solutii de introducere a unor linii aeriene directe intre Germania si litoralul romanesc.

Oficialii TUI au subliniat dorinta companiei pe care o reprezinta de a contracta de la operatorii romani exclusiv servicii de calitate la preturi competitive.

Dupa discutiile de luni cu Ministrul Turismului, reprezentantii TUI au programate, in cursul zilei de marti, intilniri cu hotelierii romani de pe litoral.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Bloombiz

Operatorii din turism nu au inteles lectia crizei

Cererea pentru vacantele la mare a scazut in acest an cu 10%, iar pentru cele la munte, cu aproximativ 25%. Chiar daca pe litoral sunt ocupate doar jumatate din locurile de cazare, hotelierii vor mari tarifele dupa 15 iulie cu peste 10%. De aceea, romanii prefera Grecia sau Bulgaria.


Hotelierii de pe litoralul intern vor majora incepand de miercuri, 15 iulie, preturile la cazare cu peste 10%, pe principiul ca "asa se practica peste tot".

Astfel, incepand de miercuri, cand ne vom afla in apogeul sezonului estival, o saptamana la mare va costa cu cel putin 100 de lei mai mult decat in prezent. Preturile mari vor fi pastrate pana la sfarsitul verii.

Deprecierea leului in fata monedei europene si criza ce a micsorat substantial veniturile romanilor au dus la scaderea cererii pentru vacantele petrecute in strainatate cu peste 25% fata de anul trecut, spun operatorii din turism.

Cele mai mari scaderi le‑au inregistrat destinatiile mai indepartate, unde transportul se face, de regula, cu avionul, precum Spania, Tunisia, Egipt sau Cipru.

In timp ce litoralul a inregistrat o scadere de 10% a numarului de turisti, operatorii de la munte se plang ca gradul de ocupare este mai mic cu minimum 25% fata de anul trecut.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Bloombiz

Anul acesta vom avea cel mai slab sezon pe litoralul romanesc din ultimii 20 de ani!

E criza si e seceta mare de turisti pe litoral, se plang hotelierii care se avanta chiar sa spuna ca nu au avut un sezon atat de slab in ultimii 20 de ani.



Ca sa nu ramana totusi cu camerele goale, reduc preturile in varf de sezon, in loc sa le creasca cum faceau pana acum.

Ca sa nu dea faliment, administratorii au redus preturile la cazare cu 10-15%, asta pe langa scaderile pe care le-au facut deja la inceputul lunii.

Sunt insa si hoteluri unde pretul camerelor a fost taiat in doua. De exemplu, la Mamaia se gasesc camere duble la patru stele, cu 200 -300 de lei pe noapte. La trei si doua stele, puteti gasi cazare si cu 150-200 de lei, pe noapte.

In plus, hotelierii au scos pe piata si oferte pentru sejururi lungi. De exemplu, daca stai sapte zile platesti cinci sau achiti cazarea la jumatate de pret. Asta tot la hoteluri de patru stele.

In plus, daca anul trecut in aceasta perioada toate cele peste 130.000 de locuri de cazare de pe litoral erau epuizate, acum sunt la mare doar in jur de 85.000 de turisti.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Alerta in Muntii Fagaras! Doi turisti au fost dati disparuti !

Salvamontistii si jandarmii montani s-au mobilizat pentru a da de urma a doi turisti dati disparuti in zona. De duminica, nu se mai stie nimic de soarta celor doi barbati.



Turistii au plecat vineri in drumetie in muntii Fagaras. Unul dintre ei este din Targu Mures, iar celalalt, se pare, este cetatean maghiar.

Au urcat pe varful Moldoveanu, iar sambata noapte s-au oprit la o cabana. Duminica, in ciuda vremii ostile, s-au aventurat sa coboare la poalele Fagarasului, unde erau asteptati de cativa prieteni care urmau sa-i duca acasa cu o masina.

Turistii nu si-au facut insa aparitia, iar amicii lor au devenit ingrijorati dupa ce au incercat sa-i contacteze, dar au descoperit ca telefoanele lor mobile sunt inchise.

Au alertat echipele de interventie, care au pornit in cautarea lor. Salvamontistii spun ca in zona terenul este foarte dificil din cauza ploilor cazute in weekend, care au provocat inundatii si alunecari de teren. De altfel, 15 turisti au fost recuperati zilele trecute de pe munte, unde ramasesera izolati din cauza vremii.

Cautarile celor doi barbati vor fi reluate marti dimineata.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Oferta pentru familisti pe litoral:cazare gratis pentru copii pana-n 12 ani




Ofera gratuit cazare copiilor de pana in 12 ani, locuri de joaca special amenajate in hotel si animatori care sa aiba grija de juniori cand parintii sunt la plaja. Tarifele variaza in functie de stelele hotelului.

De exemplu, la unul de patru stele o camera dubla dar si un pat pentru copil costa aproximativ 200 de lei pe noapte cu mic dejun inclus, cu 50 de lei mai putin fata de anul trecut.

Cu 150 de lei, parintii gasesc la un hotel de trei stele o camera dubla in care au loc si doua patuturi pentru cei mici.

80% dintre hotelurile de pe litoral au introdus in pachetele lor aceasta oferta speciala. Pana anul trecut, turistii plateau pentru copii doar jumatate din tarif.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa : www.stirileprotv.ro

Consultanţa din ospitalitate, scădere de până la 20% în S1



Mareste poza Paul Marasoiu



Companiile de consultanţă din industria ospitalităţii urmează trendul descendent al pieţei de profil, în condiţiile în care au înregistrat în primele şase luni ale anului o scădere de aproximativ 15-20% a businessului.

Specialiştii din domeniu sunt însă de părere că a doua parte a anului va marca un reviriment. Paul Mărăşoiu, general manager al Global Management/Peacock Hotels, spune că regresul înregistrat în industria ospitalităţii până în mai 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se situează în limita a maximum 18-20% la nivel naţional, în timp ce în Bucureşti s-a înregistrat o scădere de maximum 15-17%.

“Temerile privind regresul major al cererilor pentru Riviera românească nu s-au adeverit; vorbim, la acest moment, despre o reducere cu 10-12% a rezervărilor deja efectuate până la sfârşitul sezonului", a explicat Mărăşoiu.

De asemenea, Tinu Sebeşanu, CEO al companiei Trend Hospitality, consideră că industria hotelieră a înregistrat în T2 o scădere de până la 35% a volumului, multe companii având pierderi semnificative. Printre factorii care au influenţat această scădere se află, potrivit lui Sebeşanu, scăderea numărului de vizitatori, mai ales pe segmentul de bussines travel, care a început din mai 2008, dar şi scăderea duratei medii de şedere a vizitatorilor existenţi de la 1,7 nopţi la 1,3 nopţi. Acesta a spus că în cadrul companiei de consultanţă pe care o conduce veniturile au înregistrat o scădere de 22%, în timp ce profitul s-a diminuat cu 38 %.

Un alt jucător marcant din piaţă, compania Fivestar Hospitality, condusă de Sorin Ionescu, a înregistrat în T2 2009 venituri duble comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu toate că situaţia economică nu favorizează companiile de profil. Potrivit acestuia, au început să apară primele semne de revenire a industriei. “După o perioadă de aproximativ şase luni de aşteptare, în T2 toată lumea şi-a reluat activitatea de îndată ce au apărut primele semne de primăvară”, a spus Ionescu.

În ceea ce priveşte piaţa locală de consultanţă în domeniul hotelier, Ionescu precizează că situaţia economică actuală predispune investitorii la o atitudine mai prudentă, în condiţiile în care astăzi “nu se mai lucrează aşa de uşor fără un studiu de prefezabilitate sau fezabilitate”. Şeful Fivestar Hospitality estimează o creştere a sectorului de consultanţă în domeniul hotelier cu 50% pentru acest trimestru.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Standard

România, o destinaţie prea scumpã pentru tichetele de vacanţã

http://www.tribuna.ro/images-up/2009_02_19_0_3_de-pasti-avem-tichete-de-vacanta_75256.jpg


Cu toate că tichetele de vacanţă au fost introduse ca o facilitate pentru angajatul român, în speţă turist şi, totodată, pentru a stimula turismul intern în an de criză, la trei luni după lansarea lor pe piaţă, sunt departe de a fi considerate un succes din cauza neclarităţilor din sistem.

Nu poţi obliga angajatul să-şi petreacă vacanţa în ţară, şi în plus, dacă aceste tichete de vacanţă vor fi un stimul pentru turismul intern, pentru că situaţia economică obligă oamenii să-şi recalculeze în minus bugetele pentru vacanţe, uităm un lucru esenţial: România nu este ieftină”, a declarat pentru Business Standard Cristian Bălcescu, CEO al agenţiei CMB Travel. În primul rând, limitarea comisionului prin Ordonanţă de Urgenţă a unităţilor afiliate la 10% dă naştere la diferenţe de preţ pentru acelaşi pachet turistic.

“Dacă plătesc cash, comisionul agenţiei este de 15-16%, dar dacă vin cu tichete comisionul este de 10%. Nu este corect ca doi prieteni care stau la acelaşi hotel, unul venit prin plata vacanţei cu bani cash, iar celălalt prin tichetele de vacanţă, să plătească diferit aceleaşi servicii”, a explicat Ion Voicu, managerul general al turoperatorului Transilvania Travel. Pe de altă parte, deductibilitatea tichetelor de vacanţă de taxe şi impozite, lucrul care ar fi trebuit să trezească interesul companiilor din mediul privat, nu este un factor important de decizie, crede Bălcescu, întrucât o comparaţie între preţul şi calitatea serviciilor oferite peste graniţe şi cele din ţară ar determina orice turist să aleagă prima variantă. “La preţul pe care îl plăteşti pentru câteva zile la mare, poţi să stai liniştit o săptămână în strãinătate, iar serviciile nu se compară. Mai mult de atât, cum stimulează acest sistem îmbunătăţirea serviciilor româneşti dacă hotelierii ştiu că vor avea grad de ocupare maxim, pentru că vin românii trimişi prin tichetele de vacanţă?”, a mai adăugat acesta.

Totuşi, există şi voci care susţin că măsura tichetelor ar putea salva turismul într-un an de criză. “În ipoteza în care un milion dintre cei patru milioane de salariaţi ai ţării ar primi tichete de vacanţă la o valoare medie de 1.800 lei pe an, luând un curs euro de 4,2 lei, înseamnă 430 mil. euro în circuitul turistic românesc”, a spus Adrian Văcaru, director general al Romticket, emitent de tichete de vacanţă autorizat de minister. De cealaltă parte a baricadei, turoperatorii locali ridică din umeri afirmând că vânzarea pachetelor turistice prin tichetele de vacanţă este, practic, inexistentă. “La mine în agenţie nu a venit nimeni să-şi ia vacanţã pe tichetele de vacanţă, deşi am încheiat contracte cu emitenţii şi am avut şi oferte în sensul acesta”, a spus Carmen Pavel, proprietar J’Info Tours. O situaţie asemănătoare o raportează şi Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45 şi vicepreşedinte al ANAT. Ministerul turismului a introdus pe piaţă în luna aprilie tichetele de vacanţă, care, practic, înlocuiesc primele de vacanţă acordate de companii angajaţilor, scopul declarat al instituţiei conduse de liberal-democratul Elena Udrea fiind acela “de a susţine turismul românesc”. Ultimele date statistice indică o scădere cu 15% a numărului de turişti străini care frecventează hotelurile din România, în timp ce plecările românilor în străinătate s-au redus cu 6%.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Standard

Accor Services a emis tichete de vacanţă de un milion de euro




Accor Services, cea mai mare companie emitentă de tichete valorice din piaţa locală, a emis în

perioada aprilie-iunie tichete de vacanţă în valoare de un milion de euro, deşi nu crede că, în 2009, programul promovat de Ministerul Turismului va atinge performanţele scontate, potrivit directorului general al companiei Philippe Blecon.
“De la începutul lunii aprilie, aproximativ 150 de companii au achiziţionat tichete de vacanţă emise de către Accor Services, sub brandul «Ticket Vacanţă». Valoarea tichetelor de vacanţă emise de Accor Services până în prezent este de aproximativ un milion de euro”, a declarat acesta pentru Business Standard. Pentru a facilita alegerea destinaţiei de vacanţă plătită cu tichete de către potenţialii beneficiari, compania a anunţat ieri că va lansa un serviciu online de geolocalizare a pensiunilor, hotelurilor şi agenţiilor de turism care acceptă plata cu Ticket Vacanţă.

Potrivit directorului general, deşi prin ordonanţa de urgenţă companiile pot “deconta” angajaţilor o vacanţă în sumă maximă de 3.600 lei, companiile se limitează la vacanţe mai ieftine, a căror valoare medie este de 1.500 lei per salariat. Pentru că este un an de criză, directorul general al Accor Services crede că programul nu va funcţiona la cote maxime.

“În anul 2009, estimarea noastră este că tichetele de vacanţă vor avea un demaraj lent. În sectorul privat, sub 10% dintre companiile care folosesc deja alte tipuri de tichete şi-au exprimat interesul de a utiliza şi tichete de vacanţă, însă contextul economic împinge luarea unor decizii concrete către ultimul trimestru al anului”, a afirmat Blecon. Acesta a mai adăugat că, cel mai probabil, rezultatele concrete ale programului tichetelor de vacanţă se vor putea vedea înaintea vacanţelor de iarnă, dar estimările vor varia în funcţie de situaţia economică naţională.

Alături de Accor Services, pe piaţa locală activează alte opt companii de tichete de servicii, acreditate de Ministerul Turismului şi pentru emiterea tichetelor de vacanţă.

Spre exemplu, compania Romticket a emis, până în momentul de faţă, 40.000 de tichete de vacanţă, iar contravaloarea tichetelor vândute ajunge la 400.000 de lei (circa 100.000 de euro) în lunile mai-iunie. Potrivit lui Adrian Văcaru, director general, Romticket a încheiat contracte cu peste 1.000 de unităţi afiliate şi în jur de 100 companii.

Check Dejeuner, un alt emitent, a emis 30.000 de astfel de tichete, a încheiat contracte cu 950 de agenţii, pensiuni şi hoteluri, iar valoarea nominală a tichetelor vândute în ultimele două luni ajunge la 180.000 de euro.

Accor Services este filiala din România a grupului Accor, lider internaţional în domeniul tichetelor de servicii. Accor Services România a fost înfiinţată în iulie 1998, fiind primul emitent de tichete de servicii pe plan local.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Standard

Taxa de acces in Delta Dunarii a fost suspendata

Guvernatorul Rezervatiei Biosfera Delta Dunanrii (RBDD), Grigore Baboianu, a declarat, luni, ca taxa de acces in rezervatie, instituita prin ordin de ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a fost suspendata, transmite corespondentul NewsIn.


"Am convenit ca, deocamdata, sa anulam acest ordin, pentru ca deja aveam doua taxe: una perceputa de Administratia Rezervatiei Biosfera Delta Dunarii (ARBDD) si una de Consiliul Judetean Tulcea. Poate ca turistilor li s-a parut destul de impovarator. De aceea, trebuie sa identificam o formula unica prin care turistii sa fie obligati la plata unei singure taxe", a declarat Baboianu.

Guvernatorul a mai subliniat ca de fapt acest ordin era prefigurat in Planul General de Management al Deltei Dunarii, dar nu era prea "vizibil". Mai mult, Grigore Baboianu sustine ca, de anul trecut, au fost montate panouri si indicatoare care fac referire la taxa de acces.

"Nimeni nu s-a oprit sa citeasca. Nimeni nu a fost curios sa vada ce scrie acolo", a spus guvernatorul.

Taxa de acces in Delta Dunarii, in valoare de 20 de lei, a fost instituita prin ordin al ministrului Mediului, Nicolae Nemirschi, in luna iunie 2009.

Totodata, ordinul stipula taxe si pentru alte activitati desfasurate in Delta: ghidarea vizitatorilor in RBDD costa 200 de lei pe zi, ora de consultanta de specialitate 7 lei, accesul cu masina 100 de lei pe an.

Filmarea, fotografierea, cercetarea acvafaunistica 50 de lei. In acest moment, se aplica doar taxa de acces pe care o percepe Consiliul Judetean Tulcea, in valoare de 10 lei.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Bloombiz