"Bugetul pentru promovarea turismului este mic"

Federatia Patronatelor din Turism apreciaza ca fondurile alocate de la bugetul de stat pentru promovarea destinatiilor romanesti sunt necorespunzatoare in raport cu nevoile existente in acest domeniu si cu investitiile tarilor din regiune in turism, si cere Guvernului alocarea de sume mai mari.


"Criza economica mondiala si-a facut simtite efectele in toate domeniile de activitate, inclusiv in turism.

Patronatele din turismul romanesc sunt preocupate de gestionarea eficienta a afacerilor din acest domeniu, afaceri marcate de efectele crizei, dedicand sume deloc neglijabile activitatilor de marketing.

Eforturile noastre trebuie insa sa fie dublate si de eforturi guvernamentale, dat fiind faptul ca turismul aduce venituri comunitatilor locale si la bugetul de stat", se arata intr-un comunicat al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

FPTR sustine ca toate tarile din zona, cu destinatii si produse turistice care le concureaza pe cele romanesti, si-au marit bugetele publice dedicate promovarii turismului, in timp ce Romania are un buget cu 31% mai mic cu fata de 2009.

"Mai mult, bugetul de promovare a turismului romanesc, de 5 milioane de euro pentru 2010, aproape ca nu exista, daca ar fi sa comparam cu cele ale altor state.

Grecia, cu un litoral cu care ne straduim sa concuram, a alocat pentru promovare 57,8 milioane de euro pentru anul in curs, iar Austria, cu destinatii de schi cu care vrem sa concuram, a alocat pentru acelasi scop, de la bugetul de stat, 32 milioane de euro", se mai arata in comunicat.

Sursa: Bloombiz

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.