Marile hoteluri pierd bani din cauza scaderii cererii pentru conferinte si seminarii


Veniturile hotelurilor de cinci stele din Capitala din organizarea de evenimente s-au redus de la inceputul anului cu pana la 15%, in conditiile in care bugetele companiilor clienti au fost mai mici, iar cererea pentru conferinte sau seminarii a scazut.


Afacerile marilor hotelieri au avut de suferit nu doar pe segmentul de cazare, unde au operat cu un grad de ocupare in jurul a 50%, ci si pe organizarea de evenimente, care a adus anul trecut aproape 50 de milioane de euro unitatilor hoteliere de lux, potrivit estimarilor ZF.

Cifra de afaceri a celor mai importante cinci hoteluri de cinci stele (Marriott, Radisson Sas, Hilton, Crowne Plaza si Howard Johnson) din Capitala a depasit anul trecut 100 de milioane de euro, iar potrivit ultimelor raportari, jumatate din rulajul hotelierilor este generat de evenimente.

"Incasarile pe segmentul de food & beverage au scazut cu 12-15% fata de anul trecut", a declarat Dina Litzica, public relations si marketing manager al hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel, care face jumatate din venituri din organizarea de evenimente si jumatate din cazarea clientilor.

Cel mai mare hotel de pe piata dupa cifra de afaceri, care opereaza 402 camere, a avut pierderi de 17,1 milioane de euro la o cifra de afaceri de 38 de milioane de euro, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante. Hotelul de cinci stele are 12 sali pentru evenimente, care cumuleaza 1.700 de locuri pentru evenimente de tip conferinta.

"Pana acum am avut conferinte internationale, dar si locale, petreceri private, nunti, lansari de produse si traininguri", a precizat ea.

Nuntile si botezurile, la acelasi nivel din 2008

Si hotelul de cinci stele Intercontinental a avut venituri in scadere de pe partea de restaurante si organizari de evenimente.

"Pe fondul conditiilor economice din acest an, dar si din cauza functionarii fara etajul 21 timp de aproape noua luni, am avut incasari mai mici cu 10% din food & beverage. Ca pondere in cadrul veniturilor totale, acest segment reprezinta 35%", a declarat Dana Chiriac, marketing & pr manager al Intercontinental.

Clientii care au solicitat organizarea de evenimente in hotel au preferat anul acesta sa renunte la o noapte de cazare decat sa anuleze evenimentele, pe fondul reducerii bugetelor, dupa cum apreciaza ea. "Clientii au devenit mult mai atenti la cheltuieli si au solicitat mai multa flexibilitate din partea noastra", a sustinut Dana Chiriac.

Pana in momentul de fata la Intercontinental au fost solicitari pentru organizarea de evenimente educationale, precum conferinta "Educativa" sau IMD - in care s-au promovat programele MBA (master of business administration - n.r.).

Sursa: Ziarul Financiar

Partenezi : Cazare Fagaras

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.