Evenimentele si petrecerile, mana cereasca pentru unitatile de lux Hotelurile de 5 stele din Bucuresti nu resimt efectele crizei precum unitatile de pe litoral de exemplu, care ating un grad mai mare de ocupare abia la sfarsit de saptamana. Astfel, gradul de ocupare al unor hoteluri de lux din Bucuresti precum JW Marriott Bucharest a scazut cu pana la 10% fata de anul trecut, pe cand unitati tip „boutique“ precum Carol Parc Hotel raporteaza cresteri de 15%. Daca pe segmentul corporate cererea a scazut simtitor, nu acelasi lucru se intampla cu evenimentele si petrecerile organizate de unitatile cu staif.
„Gradul de ocupare a hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel a scazut cu aproximativ 14% in primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut“, declara Meda Vasiliu, directorul de marketing si vanzari al unitatii de cinci stele. Aceasta a tinut sa aminteasca faptul ca, daca se ia in considerare organizarea summitului NATO in 2008 la Bucuresti, „scaderea reala a gradului de ocupare este in jur de 10% in semestrul I 2009 fata de perioada similara a anului trecut“. Ce va urma in acest an? „Estimarile nu sunt din cele mai optimiste, dar cautam tot felul de alternative pentru a creste gradul de ocupare si pentru a mentine calitatea serviciilor“, spune directorul JW Marriott Bucharest Grand Hotel. In aceste conditii, capata o insemnatate tot mai mare metodele de fidelizare a clientilor, care constau in principal in programe de loialitate, fie pentru clientii din Romania - Marriott Exclusive - fie pentru cei din toata lumea care folosesc serviciile lantului, de cazare si organizare de evenimente - precum Marriott Rewards/Rewarding Events. „Dar cea mai buna metoda de fidelizare este mentinerea calitatii la standardele cu care clientul a fost obisnuit; atunci el va reveni cu siguranta“, concluzioneaza Meda Vasiliu.
Radisson SAS mizeaza pe promotii si noi atractii
Adrian Adam, director de vanzari si marketing la Radisson SAS Hotel, declara ca se observa o scadere a numarului de rezervari individuale, a numarului de solicitari pentru evenimente de firma si pentru petreceri, fara a oferi cifre concrete, pe motiv ca societatea-mama este cotata la Bursa din Stockholm. Pe de alta parte, spune Adrian Adam, numarul nuntilor si al botezurilor este in crestere, iar bugetele alocate sunt in continuare considerabile. Pentru stimularea vanzarilor si mentinerea clientilor fideli, Radisson SAS a ales derularea „foarte multor activitati si promotii, astfel incat clientii care aleg destul de des unitatea de pe Calea Victoriei sa aiba parte in permanenta de noi atractii. „Peste vara am mutat «sunday brunch»-ul in curte, la piscina, si oferim pe langa bufetul somptuos, muzica live si accesul la piscina exterioara si la jacuzziul exterior, cel mai mare din Europa. Promotii speciale sunt si la restaurantele de lux ale locatiei, incepand cu bucataria moleculara si pana la produsele din animale exotice.
Carol Parc Hotel: crestere de doua cifre a numarului de clienti
Silvia Schlie Petre, proprietarul hotelului Carol Parc Hotel, declara ca gradul mediu de ocupare al unitatii sale a fost in primele sase luni ale anului de 24,85%, in crestere cu aproximativ 15% fata de anul trecut. „Putem insa afirma ca ne asteptam la o crestere mai mare“, mai spune proprietarul Carol Parc Hotel. Care sunt motoarele acestei cresteri? A crescut cererea, spune Silvia Schlie Petre, atat pe segmentele de rezervari, evenimente si petreceri, criza determinand si o schimbare de abordare a managementului Carol Parc Hotel. „Strategia noastra in privinta evenimentelor s-a schimbat drastic. Drept urmare, am crescut numarul evenimentelor, care aduc in acest moment aproximativ 50% din veniturile hotelului. „Cu petrecerile suntem inca foarte retinuti, fiind un hotel mic cu o reputatie de a fi un loc discret si linistit. Nu am dori sa riscam acest atu“, mai declara proprietarul Carol Parc Hotel. Cat despre metodele de fidelizare, s-a mizat pe trei aspecte. Este vorba de fidelizarea si atragerea clientilor prin membership la Club Prestige a Carol Parc Hotel, pachete speciale care pun in valoare punctele forte ale hotelului (discret, romantic, sic, exclusiv) si colaborarea cu parteneri strategici care au un mesaj asemanator cu cel al hotelului, mai informeaza proprietarul Carol Parc Hotel.
Crowne Plaza: grad mediu de ocupare de 60%
Simona Ritter, director de vanzari si marketing Crowne Plaza, declara ca, in primul semestru al anului in curs, gradul mediu de ocupare al unitatii a fost de 60%, estimarile pentru tot anul 2009 vizand atingerea unui nivel de 58%. Daca diminuarea bugetelor de travel ale companiilor „nu reprezinta o suferinta pe termen lung“, rezervarile si evenimentele continua sa sustina vanzarile Crowne Plaza. Pe langa investitiile in renovarea integrala a camerelor si a salilor de conferinta, Crowne Plaza vine in intampinarea clientilor cu oferte promotionale privind cazarea si pachetele de conferinta, cat si cu alte proiecte care vizeaza clubul de relaxare al unitatii. La acestea se adauga locatia intr-un cadru verde personalizat, departe de zgomotul orasului.
Parteneri : Cazare Brasov
Sursa: Financiarul
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.